باورهای غلط از عوامل عدم حضور بانوان در پست های مدیریتی است

۱۳۹۷/۰۶/۲۱ - ۱۵:۵۱:۵۵
کد خبر: ۷۵۲۵۴۰
باورهای غلط از عوامل عدم حضور بانوان در پست های مدیریتی است
استاندار آذربایجان غربی در دومین نشست تخصصی مدیران کل دفاتر امور بانوان استانداری های سراسر کشور گفت: باورهای غلط از عوامل عدم حضور بانوان در پست های مدیریتی است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، محمد مهدی شهریاری در دومین نشست تخصصی مدیران کل دفاتر امور بانوان و خانواده استانداریها به عوامل و موانع عدم حضور زنان در پست های مدیریتی و نقشی که باید در جامعه ایفا کنند، اشاره کرد و گفت : یکی از عوامل عدم حضور زنان به موانع درون زا و موانع ناشی از وظایف زنان در خانواده مربوط می شود و این امر باعث می شود زنان نتوانند نقش اصلی خود را به خوبی و درستی ایفا کنند .

استاندار آذربایجان غربی به موانع برون زا عدم حضور زنان نیز اشاره نمود و اظهار داشت : فرهنگ و باورهای عمومی جامعه و ارزش های شایع در جامعه دیگر علتی است که باعث شده علی رغم شعارهای زیاد ، این تابو شکسته نشود.

مقام عالی استان با بیان اینکه با وجود قبولی ۵۵ تا ۶۰ درصدی دختران و زنان در دانشگاهها ولی همچنان عقب ماندگی های تاریخی بخصوص در شهرستانهای کوچک وجود دارد و این نداشتن تخصص و سواد لازم یکی از علتهای پست های مدیریتی زنان به شمار می رود .

شهریاری باورهای غلط را از علتهای عدم حضور بانوان در استان اعلام کرد و گفت : عدم خودباوری و اعتماد به نفس در بین بانوان و باورهای مردسالاری از دیگر موانعی است که باعث می شود بانوان نتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند .

مقام عالی استان اظهار امیدواری کرد با سیاست گذاریهای دولت تدبیر و امید جایگاه بانوان بیش از گذشته پررنگ تر شود.

شهریاری در خصوص اقداماتی که در خصوص پست مدیریتی بانوان انجام گرفته، گفت: در این خصوص ۴ خانم به عنوان مدیرکل معرفی شده همچنین اقدامات لازم برای یک پست معاونت فرمانداری و یک بخشداری انجام و به همه فرمانداران تاکید شده از بانوان نیز در پست معاونت خود استفاده نمایند.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود به شاخص ها و مزیتها و قابلیت های استان اشاره نموده و افزود : علی رغم اینکه آذربایجان غربی جزو ثروتمندترین استانهای کشور است ولی متاسفانه در خیلی از شاخص های توسعه در ردیف های آخر  و جزو ۵ استان آخر کشور به حساب می آید .

شهریاری اظهار داشت : با توجه به قابلیت های استان در حال حاضر ۵۰ درخواست سرمایه گذاری بزرگ برای استان وجود دارد که ۳ درخواست با ۱۰۰ میلیون دلار ارز خارجی در هفته دولت کلنگ زنی شد .

استاندار آذربایجان غربی همچنین گفت : همزمان با هفته دولت ۷۲۲ پروژه با ۸۸۲ میلیارد تومان اعتبار بهره برداری شد که این پروژه ها در ارتقا شاخص های استان تاثیر گذار هستند و خوشبختانه در سفرهای اخیر هیئت دولت به استان نیز  برای ارتقا این شاخص ها در بخش های بهداشت و درمان و it و فناوری اطلاعات طرحها و پروژه های خوبی تعریف شده که باعث حل خیلی از مشکلات استان خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه به خشک شدن دریاچه ارومیه اشاره و بیان داشت : در حوزه دریاچه ارومیه ۵ تا ۷ میلیارد متر مکعب آب مصرف می شود در حالی که مصرف آب آشامیدنی کل کشور ۷ میلیارد متر مکعب است و این مستلزم اصلاح ساختاری است.

شهریاری همچنین گفت : آذربایجان غربی به لحاظ موقعیتی دروازه ورود و خروج به اروپا به حساب می آید که بواسطه این همسایگی با سه کشور خارجی در سالهای آینده شاهد رشد و توسعه استان خواهیم بود.

استاندار آذربایجان غربی گفت: با توجه به تسهیلاتی که دولت در بحث توسعه شرق و غرب کشور برنامه ریزی کرده در ده سال آینده ،آذربایجان غربی قطب صنعتی ، تولیدات صنعتی کشاورزی و معدنی در کشور خواهد بود .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز