معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی:

صنعتگران دولت را برای حل مشکلات یاری کنند

۱۳۹۷/۰۶/۲۲ - ۱۶:۱۸:۳۵
کد خبر: ۷۵۲۶۹۸
صنعتگران دولت را برای حل مشکلات یاری کنند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: صنتعگران در شرایط کنونی کشور و مشکلاتی که در حوزه های تولید و اشتغال وجود دارد، لازم است با دولت همراهی لازم را داشته باشند.

به گزارش برنا از اراک، «فتح اله حقیقی» در نشست کمیسیون کارگری مشترک استان مرکزی و شهرستان ساوه که در فرمانداری برگزار شد، عنوان کرد: شهرستان ساوه از قطب های صنعتی کشور با ظرفیت های بالا در زمینه اقتصادی است و ضرورت دارد به صورت ویژه به آن توجه شود.
وی با یادآوری وضعیت چند ماه اخیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ساوه که توسط سرپرست اداره می شود، بر ضرورت تعیین یک مدیر با دانش و توانا در این دستگاه مهم تاکید کرد.
حقیقی اظهار کرد: مدیری که برای این دستگاه انتخاب می شود، باید نسبت به سال های قبل فعال و پویاتر باشد تا بتواند بخشی از مشکلات کنونی در عرصه تولید، صنعت و اشتغال را حل و فصل کند.
وی با بیان اینکه دشمنان امنیت کشور را نشانه گرفته اند، گفت: آمریکا با طراحی و سرمایه گذاری های گزاف به دنبال پر رنگ نشان دادن کاستی ها و کمرنگ جلوه دادن فرصت های موجود در کشور و در نتیجه فلج کردن ارکان اقتصاد کشور است و در این راه باید همه مسئولان و مردم با تشریک مساعی نسبت به خنثی کردن این توطئه ها تلاش کنند.
به گفته معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی، مجموعه دولت دوازدهم انتقادپذیر است و این اعتقاد در میان کارگزاران وجود دارد که مطالبات مردم به حق است و باید رسیدگی شوند.
وی با اشاره به وضعیت شرکت لاستیک پارس ساوه، گفت: همه افراد باید به قانون پایبند باشند و وظایف خود را به درستی انجام دهند و افرادی که قصد در اختیار گرفتن مدیریت این مجموعه را دارند، باید ضمانت های لازم را برای پیشگیری از بروز مشکلات برای کارکنان و شرکت ارائه دهند.
حقیقی گفت: بزرگترین دغدغه دولت رفع مشکلات جامعه به ویژه واحد‌های تولیدی و اشتغال کارگران است و در استان مرکزی نیز همه توان و تلاش مسئولان در این خصوص به کارگیری می شود.
وی از تولیدکنندگان خواست تا برای رفع مشکلاتی مانند تامین سرمایه در گردش و مواد اولیه، مراتب را به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اطلاع رسانی کنند.
فرماندار ساوه نیز گفت: مشکلات کنونی در واحدهای تولیدی این شهرستان اغلب در زمینه هایی چون کمبود مواد اولیه و قیمت گذاری است.
محمد بهاروند افزود: همه با احتکار و تخلف مخالف هستند و کسانی که این اعمال را انجام می دهند، خیانتکار هستند.
وی بیان کرد: ناتوانی بسیاری از کارخانه ها و تولیدکنندگان شهرستان ساوه برای خرید مواد اولیه از بورس باعث شده است که مواد مورد نیاز از دلالان خریداری شود که هزینه های گزافی را بر پیکره تولید وارد می کند. 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوه نیز با بیان اینکه تاکنون مشکلی در رابطه با احتکار در بین واحدهای تولیدی ساوه شهر ساوه گزارش نشده، اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در شهرستان ساوه تعلل در انتخاب مسئول اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان است.
مجید علیپور گفت: به تعویق افتادن انتخاب مسئولان ارگان ها سبب تاخیر در انتقال مشکلات واحدهای تولیدی می‌شود.
دادستان عمومی و انقلاب ساوه گفت: از مسئولان استانی درخواست می شود که برای رفع مشکلات این شهرستان، تنها به انجام مکاتبات با پایتخت اکتفا نکنند و مراتب و مشکلات را به صورت حضوری در تهران پیگیری کنند.
به گفته علیپور، سهمیه ای که تولیدکنندگان ساوجی از بلوک های عرضه شده در بورس دریافت می کنند، در مواردی کمتر از نیاز و برای برخی ها نیز بیشتر از نیازشان است و این امر سبب ایجاد مشکلاتی شده است.
وی افزود: اگر متناسب با نیاز واحدهای تولیدی، بلوک ها به صورت متفاوت عرضه شود پیشرفت موثری در زمینه حل مشکل حاصل می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز