اهداف شورای عالی انقلاب فرهنگی در کانون های فرهنگی هنری مساجد عملیاتی شود

۱۳۹۷/۰۶/۲۲ - ۱۴:۱۲:۱۷
کد خبر: ۷۵۲۸۲۳
اهداف شورای عالی انقلاب فرهنگی در کانون های فرهنگی هنری مساجد عملیاتی شود
​مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز سهم کانون های فرهنگی هنری مساجد را در پویایی مسجد مهم خواند و گفت: اهداف شورای عالی انقلاب فرهنگی در کانون های فرهنگی هنری مساجد عملیاتی شود.
 
به گزارش خبرگزاری برنا، ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نشست با اعضای ستاد نظارت و هماهنگی بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز ، اظهار داشت: عدم همخوانی آمار تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد، آسیب جدی به کانونهای مساجد است.
 
مقدم با تأکید بر بهره مندی از ظرفیت کانون های مساجد مطرح کرد: نگاه به گذشته و امید به آینده همچنین پرهیز از آمارگرایی از جمله ارکان مهم در روند برنامه‌ریزی فعالیت های کانون های مساجد است.
 
حضور در نشست هیئت اندیشه ورزی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز از محورهای مورد اشاره مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در این نشست بود.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در ادامه این نشست و در بخش دیگری از سخنان خود، شهدا را بهترین الگو برای جوانان دانست و اظهار کرد: الگوهای زیادی چون جوانان سلحشور کشور برای جوانان و نوجوانان وجود دارد که اوج رشادت خود را در دفاع از انقلاب و میهن و اسلام در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که اکنون برخی از آنان زنده و پیام رسان شهدا و برخی نیز شهید شدند که پیامشان همچنان باقی است.
مقدم در پایان سخنانش بر مردمی بودن مساجد تاکید کرد و گفت: دولت ها در هیچ برهه ای ساماندهی برنامه های مسجد را برعهده نداشته اند، چرا که مساجد مردمی اداره می شوند.
 
سرپرست ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز نیز در ادامه این دیدار، هویت بخشی به کانون های فرهنگی هنری مساجد را در قالب ویژه برنامه های اجرایی مهم خواند و گفت: در سطح استان البرز ۳۸۸ کانون فرهنگی مسجد فعالیت دارند.
حجت الاسلام کاظم شکری، افزود: اعتماد و اطمینان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به کانون های فرهنگی مسجد در امر توسعه فرهنگ دینی قابل تقدیر است.
 
حجت الاسلام شکری در ادامه هویت بخشی به کانون های فرهنگی هنری مساجد را در قالب ویژه برنامه های اجرایی مهم خواند و گفت: در سطح استان البرز ٣٨٨ کانون فرهنگی مسجد فعالیت دارند که این میزان بیش از حد نصاب تعیین شده از مساجد سطح استان است.
 
فعالیت ٦٥ کتابخانه فعال که بیش از ٧٠ متر فضای موجود برای کتابخوانی دارند از دیگر محورهای قابل تأمل از سخنان این استاد دانشگاه بود که با تاکید بر این مهم بر لزوم سهم نیم درصدی بودجه شهرداری ها برای کتابخانه های عمومی مطابق با نص قانون تاکید کرد.
 
راه اندازی سایت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد، بهره مندی از ظرفیت های فرهنگی کانون های مساجد، انعقاد قرار دادهای متعدد با سازمان ها و نهادها در جریان توسعه کمی و کیفی کانون های مساجد از جمله مطالبی بود که در تشریح روند فعالیت های ستاد نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز بیان شد.
 
سرپرست ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز در پایان برپایی هیئت ماهانه اندیشه ورز از میان فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد را مهم خواند و با دعوت از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور حضور در این نشست ها مطرح کرد: بیان ایده ها، مشکلات، دغدغه ها و خواسته ها از جمله محورهای گفتگو در هیئت اندیشه ورز است.
 
وی با در نظر گرفتن اهمیت جایگاه کانون های فرهنگی هنری در بسط و توسعه فرهنگ دینی مطرح کرد: هم افزایی و همفکری در امر توسعه کانون های فرهنگی هنری مساجد زمینه توسعه فرهنگ دینی است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز