سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار در ستاد استقبال از مهر:

راه اندازی سامانه نظارت بر رفت و آمد دانش آموزان به مدارس

۱۳۹۷/۰۶/۲۲ - ۱۹:۰۹:۲۸
کد خبر: ۷۵۲۸۹۵
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار در ستاد استقبال از مهر بر آمادگی دستگاههای اجرایی عضو ستاد در ایجاد فضای بانشاط همزمان با بازگشایی مدارس تاکید کرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، پیمان آرامون در جلسه ستاد استقبال از مهر که به منظور هماهنگی دستگاههای اجرایی  برای بازگشایی مدارس تشکیل شد گفت: در کنار آماده سازی فضای ایمن و با نشاط برای دانش آموزان، پاسخگویی به مطالبه والدین درساماندهی وضعیت سرویس مدارس در فصل بازگشایی مدارس از برنامه های مهم این ستاد در استان است که به همین منظور در بحث سرویس ها مدارس تنها مجاز به استفاده ازشرکت های حمل و نقل صلاحیت دار و شرکت های پیمانکاری که در سامانه اینترنتی بنام سپند ساماندهی شده اند هستند و با فعالیت سایر خودروها به عنوان سرویس مدارس برخورد خواهد شد.

وی افزود:برای اطمینان خاطر والدین و نظارت بررفت وآمد دانش آموزان به مدارس، سامانه ای راه اندازی خواهد شد که گزارشات مربوط به زمان ورود و خروج دانش آموزان را به خانواده ها از طریق پیامک اطلاع رسانی کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار همچنین بر آماده سازی ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری تا بازگشایی مدارس تاکید کرد و گفت:شهرداریها برای تامین ناوگان مورد نیازدر فصل مدارس اقدامات لازم برای تجهیز اتوبوسها و تاکسی ها و رفع ایرادات فنی خودروها انجام دهند .

پیمان آرامون آرام سازی ، نظارت و کنترل ترافیک در شهرها، نصب وتعمیر علائم رانندگی در معابر شهری و اطراف مدارس، نصب سرعتگاه در نزدیکی مدارس و ایمن سازی مدارس حاشیه جاده ها تاکید کرد و افزود:مدیریت ترافیک و ساماندهی آن در کنار اقدامات زیرساختی نیازمند فرهنگسازی است که باید در مدارس با مشارکت نهادهای مسئول و آموزش و پرورش برای تربیت نسل جوان اقدام کرد.

صمدی معاون پشتیبانی آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز دراین جلسه با اشاره به آمادگی سیستم آموزش و پرورش استان برای استقبال از دانش آموزان و اتخاذ تدابیر ویژه بازگشایی مدارس در استان گفت: امسال برای ایجاد فضای مناسب آموزشی همزمان با بازگشایی مدارس 68 مدرسه با 300 کلاس درس به بهره برداری می رسد .

وی همچنین از افزایش 26 هزار و 659 نفر جمعیت دانش آموزی استان خبرداد و افزود:امسال 592 هزار و 744 نفر دانش آموز در استان در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل خواهند شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز