" مدیر جهادکشاورزی الشتر" در گفت وگو با برنا ، خبرداد:

تعاونی گردوکاران الشتر افتتاح شد/برداشت گردو به صورت مکانیزه برای اولین باردر لرستان

۱۳۹۷/۰۶/۲۴ - ۱۱:۵۵:۲۰
کد خبر: ۷۵۳۳۲۶
تعاونی گردوکاران الشتر افتتاح شد/برداشت گردو به صورت مکانیزه برای 
اولین باردر لرستان
"رضا سوخته زاری" در گفت وگوی اختصاصی باخبرگزاری برنا از برداشت گردو برای اولین بار درسطح استان درشهرستان سلسله به صورت مکانیزه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ سوخته زاری در این گفت و گو،اظهارکرد:رای اولین باردرلرستان،برداشت گردو به صورت مکانیزه درالشتر آغازشد.

اوبا اشاره به این موضوع که شهرستان سلسله قطب کشاورزی و از جمله شهرستان های لرستان است ،خاطر نشان کرد:  بالغ بر ۱۵۰۰هکتار سطح زیر کشت باغات این شهرستان گردو است،و برداشت گردو به صورت سنتی صورت گرفته و دارای معایبی از قبیل هزینه بالا،بازدهی پایین،آسیب به سرشاخه‌های بارور درخت گردو و خطرات جانی دارد.

سوخته زاری صمن اشاره به مکانیزه کردن برداشت گردو درالشترتصریح کرد:برای اولین بار در استان برداشت گردو بصورت مکانیزه در شهرستان سلسله شروع گردیده است و همزمان با این امر مهم تشکیل تعاونی گردوکاران دراین شهرستان افتتاح شده است.

او  با اشاره به هدف از مکانیزه کردن برداشت گردو درشهرستان سلسله  تصریح کرد :برداشت مکانیزه دارای مزایایی به مانند مناسب برای باغات سنتی با درختانی کهنسال یا باغات جدید با گونه های اصلاح شده عدم آسیب رساندن به جوانه بارده سال آینده،هرس شاخه های خشک حین برداشت،کاهش چشمگیر هزینه‌های کارگری،از همه مهمتر برداشت بدون خطرات جانی است.

این مسئول ضمن تشکر ازفرماندار الشتر که درجهت رشد وتعالی بخش کشاورزی شهرستان درتلاش هست زحمات فرماندار الشتر را درجهت رفاه کشاورزان به فال نیک گرفت وگفت: به دنبال تشکیل ساماندهی ارزش زنجیره غذایی گردو در شهرستان هستیم ورفاه کشاورزان ازاولویت های مهم واساسی جهادکشاورزی شهرستان سلسله می باشد.

خبرنگار:سجادجوانمرد

 

نظر شما