رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه:

بیش از۵۰ درصد پرونده‌های کیفری به پزشکی قانونی ارسال می‌شود

۱۳۹۷/۰۶/۲۴ - ۱۵:۵۴:۲۹
کد خبر: ۷۵۳۴۴۱
بیش از۵۰ درصد پرونده‌های کیفری به پزشکی قانونی ارسال می‌شود
در خیلی از موضوع‌های اگر پزشکی قانونی نباشد نمی‌توان قضاوت کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدرضا عدالت‌خواه رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: سازمان پزشکی قانونی یک سازمان مهم و تاثیرگذار در صدور آراء قضایی است.

photo_۲۰۱۸-۰۹-۱۲_۱۲-۰۳-۲۹

 او افزود: اهمیت سازمان پزشکی قانونی با توجه به حساسیتی که دارد برکسی پوشیده نیست، پزشکی قانونی رابطه‌ای مستقیم با امر قضاوت دارد و در دعوای کیفری، مدنی، تعرضات جسمی و عقلی به قضات ما در صدور رأی عادلانه با وجود کار سخت و طاقت فرسا کمک می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت:کار در پزشکی قانونی بر کسی پوشیده نیست، بیش از ۵۰ درصد پرونده‌های کیفری ما جهت ارائه نظر به پزشکی قانونی ارسال می‌شود.

عدالت‌خواه ادامه داد:  برخی افراد انتظار دارند تا در یک شهر کوچک مرکز پزشکی قانونی احداث شود، اما با توجه به اعتبارات و امکانات کم این کار امکان پذیر نیست چرا که این مراکز نیازمند وسائل، مکان و تجهیزات مجهز زیادی است و امکان اینکه در شهرستان های کوچک این امکانات و پزشکان متخصص را به کار گرفت نیست.

او از خدمات مدیرکل سابق پزشکی قانونی کرمانشاه تشکر کرد و افزود: دکتر سلیم خانی هم از چهره‌های سرشناس پزشکی قانونی هستند که حدود ۱۸سال خدمت دارند و قبول این مسئولیت را مهم را دارند برایش  آرزوی موفقیت دارم.

 

نظر شما