قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور:

جذب نیرو در کار سخت پزشکی قانونی، کار ساده‌ای نیست

۱۳۹۷/۰۶/۲۴ - ۱۴:۱۲:۴۵
کد خبر: ۷۵۳۴۴۷
جذب نیرو در کار سخت پزشکی قانونی، کار ساده‌ای نیست
نیروهای پزشکی قانونی خاص هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ عبدالرازق برزگر قائم مقام پزشکی قانونی کشور  گفت: مشکل جذب وحفظ نیرو در پزشکی قانونی داریم،  باید با تخصیص اعتبارات لازم این پرسنل را حفظ کرد.

او در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه که در سالن اجتماعات دادگستری کرمانشاه برگزار شد، افزود: سازمان پزشکی قانونی یک ابزار کارشناسی برای دستگاه قضایی است.

دکتر برزگر ادامه داد: وظیفه ما در مرحله اول پاسخ به استعلامات قضایی، سپس پاسخ به استعلامات اداری و پاسخ به ارباب رجوع می‌باشد.

او افزود: در این زمینه تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است، و اعتقاد داریم هنوز به آن چه که ایده‌آل است نرسیده‌ایم.

قائم مقام پزشکی قانونی کشور گفت: برای آنکه یک رأی عادلانه توسط دستگاه قضایی صادر شود، در این خصوص باید نظرات پزشکی قانونی کاملا دقیق، مستند و صحیح باشد.

دکتر برزگر ادامه داد: باید شأن ارباب رجوع حفظ شود، مراجع کنندگان به پزشکی قانونی یا مجروح هستند یا عزیزان‌شان مجروح یا فوت شده است و اگر ساختمانی برای پزشکی قانونی احداث می‌شود برای حفظ شأن مردم است، پرسنل ما کار کردن در شرایط سخت را نیز همچون وقوع زلزله و... انجام داده‌اند.

او افزود: نیروهای پزشکی قانونی از نظر ترکیب انسانی خاص هستند. در جمع پرسنل سازمان پزشکی قانونی ۶۰ درصد تخصص لازم را دارند و ۵۰ درصد پزشک هستند.

قائم مقام پزشکی قانونی کشور گفت: کار کردن در این سازمان دشوار است و ما برای جذب و حفظ نیرو مشکل داریم، باید با تخصیص اعتبارات لازم این پرسنل را حفظ کرد و علاوه بر کمک‌های مرکز نیازمند کمک مسئولین محلی نیز هستیم.

دکتر برزگر در پایان سخنانش از زحمات سه ساله دکتر کمالی قدردانی کرد و برای دکتر خانی به عنوان سرپرست جدید پزشکی قانونی استان کرمانشاه آرزوی موفقیت داشت.

لازم به ذکر است: دکتر آ رتین کمالی، مدیر کل سابق پزشکی قانونی استان کرمانشاه، از این به بعد در آذربایجان شرقی مشغول خدمت می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز