جیب خالی لرستان ازدر آمد گردشگری /بخش خصوصی اولویت نخست سرمایه‌گذاری در لرستان

۱۳۹۷/۰۶/۲۵ - ۰۷:۰۳:۵۳
کد خبر: ۷۵۳۵۷۶
جیب خالی لرستان ازدر آمد گردشگری /بخش خصوصی  اولویت نخست سرمایه‌گذاری در لرستان

شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری قدم نخست برای توسعه صنعت و تولید در استان بوده که مهم‌ترین رکن آن جذب سرمایه‌گذار است که تمام سازمان‌های دولتی و تشکل‌های بخش خصوصی می‌توانند با دعوت از هیات‌های تجاری، برگزاری همایش‌های بین‌المللی، شرکت در نمایشگاه‌های خارجی و... این روند را تسریع کنند که البته در این باره اولویت مسئولان ارشد استان بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی (داخلی یا خارجی) در این طرح‌ها است.

 در حالی استان لرستان از توسعه نیافتگی در برخی ابعاد رنج می‌برد که به نظر می رسد کلید این قفل در جیب سرمایه گذاری بخش خصوصی باشد که در این زمینه برگزاری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری برنامه ریزی شده تا گامی در استفاده از این ظرفیت در مسیر توسعه استان لرستان باشد.

نعمت های فراوان خدادادی، وجود تنوع آب و هوایی، سابقه تاریخی فرهنگی و وجود مدیران پیگیر از جمله ظرفیت های بالای استان لرستان برای دستیابی به توسعه است که می توان با شناسایی استعدادها و پتانسیل های بالقوه منطقه و استفاده از نظارت نخبگان و صاحبنظران و تبدیل آن به ظرفیت های بالفعل در این زمینه تلاش کرد.

آنچه مسلم است اینکه تنها استفاده از منابع دولتی نمی تواند استان لرستان را به جایی برساند و باید با تمام توان برای حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی و رفع نقایص و مشکلات واحدهای تولیدی تلاش صورت گیرد.

ناگفته پیداست که ظرفیت ها و توانمندی های لرستان  در ابعاد مختلف فرهنگی، گردشگری، تولیدی و صنعتی زمینه جذب سرمایه گذار را گوشزد می کند که استان لرستان  در راستای معرفی بیشتر این توانمندیها برگزاری همایشی بین المللی را برنامه ریزی کرده است.

همواره سرمایه‌گذاری نیازمند وجود بسته‌های پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری است، زیرا هنگامی که سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری قدم پیش می‌گذارد همواره مواردی چون میزان سرمایه مورد نیاز، میزان اشتغال، میزان تولید اسمی، نیازمندی‌های داخلی به محصول تولیدی و میزان حجم صادرات محصول تولیدی را مورد بررسی قرار می‌دهد؛

بنابراین شناسایی و معرفی درست طرح‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری فرصت مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند. البته طرح‌هایی که هم‌اکنون به منظور جذب سرمایه‌گذاری در استان مطرح شده در کمیته‌ها و کارگروه‌های مختلف سازمان‌ها و دستگاه‌های سرمایه‌گذاری مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفته است، این فرصت‌ها براساس نیاز استان و توانمندی‌های بالقوه و بالفعل موجود تهیه و تدوین شده که می‌تواند آینده روشنی را برای استان رقم بزند.

این در حالی است که وجود برخی کمبودها در راه سرمایه‌گذاری در طرح‌های مختلف استان، مشکلاتی برای جذب سرمایه‌گذار به وجود آورده که از جمله این مشکلات می‌توان به نبود زیرساخت‌های لازم اشاره کرد که خوشبختانه دولت یازدهم اهتمام جدی به تسهیل قوانین و مقررات، برای برطرف کردن این مشکلات در دستور کار قرار داده است.

واگذاری زمین‌های دارای قابلیت کاربری تولیدی به افراد غیرمتخصص به منظور کارآفرینی و اشتغال، به عنوان یکی از معضلاتی است که درلرستان مشکلات فراوانی ایجاد کرده است.

اولویت نخست برای جذب سرمایه گذاری در لرستان گردشگری است چرا که استان لرستان دارای ظرفیت ها و جاذبه های منحصر به فردی در این بخش است.

و اولویت دوم لرستان  در بحث زیرساخت ها، صنعت و فراورده های دامی و معدنی است، کشت وصنعت  و پتروشیمی از جمله طرح هایی است که در استان لرستان  برای معرفی به سرمایه گذاران مد نظر قرار دارد.

در بحث کشاورزی نیز  لرستان دارای مزیت  بوده واز این مزیت می توان در صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی استفاده کرد که دارای ارزش افزوده بالایی بوده و زمینه اشتغال را نیز مهیا می کند.

در استان  لرستان سیاست های دولت، استاندار و مدیران استان به موضوع حل مشکلات اقتصادی از جمله کاهش تورم، کاهش بیکاری، خروج از رکود و غیره معطوف شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز