معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان:

افتتاح ۱۰ طرح الکترونیک در سطح استان با حضور خبرنگاران / مخالف گزارش های ضد و نقیض و بی اساس هستیم / تدوین سند افق ۱۴۰۰ لرستان با همکاری نمایندگان مجلس

۱۳۹۷/۰۶/۲۵ - ۰۷:۰۲:۵۱
کد خبر: ۷۵۳۵۷۸
افتتاح ۱۰ طرح الکترونیک در سطح استان با حضور خبرنگاران / مخالف گزارش های ضد و نقیض و بی اساس هستیم / تدوین سند افق ۱۴۰۰ لرستان با همکاری نمایندگان مجلس
گودرز امیری در نشست خبری گفت: از مردم انتظار داریم که به شایعات توجه نکنند زیرا امروز عده ای به دنبال جنگ روانی و شایعات در بین مردم هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛امیری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان این مطلب ،اظهار کرد:رسانه  بهترین عامل ارتباط مردم و مسئولان ونقد دستگاه های اجرایی است و امروز نقش رسانه در توسعه هر جامعه بر کسی پوشیده نیست و اگر رسانه واقع بینانه به مسائل جامعه نگاه کنند تاثیر آنها مثبت خواهد بود.

اوبا بیان اینکه ما به دنبال تخربب هیچ فردی نیستیم اما مخالف گزارشهای ضد و نقیض و بی اساس هستیم،افزود:جنگ روانی که بعضا در جامعه ایجاد می شود ممکن است در برخی مواقع و مقاطع کوتاه مدت بازار را دچار اختلال کند لذا از مردم انتظار داریم با هوشیاری راه این گونه شایعات را بسته و آن را مدیریت کنند.

امیری با بیان اینکه  طی یک سال اخیر سند تحول لرستان تهیه شده و  123پروژه حیاتی در لرستان وجود داشته که 62پروژه آن در حوزه اقتصادی بوده است،تصریح کرد: طی یک سال گذشته کارهای خوبی در حوزه اقتصادی و غیره در لرستان صورت گرفته که نمونه آن احیاء 54پروژه نیمه فعال و تعطیل در لرستان است.

او ضمن اشاره به تهیه سند افق 1400 ،گفت: با همکاری نمایندگان  مجلس و مدیران ارشد استان سند افق تا 1400 لرستان را نیز تهیه کرده‌ایم.

امیری با بیان اینکه بانک های خصوصی استان لرستان همکاری های لازم را انجام نداده و اطلاعات دقیقی از منابعی که دارند را در اختیار ما قرار نمی دهند،یادآورشد: بانک های دولتی نیز در ارائه خدمات خود اگر چه همه توان خود را به کار گرفته اند اما مشکلاتی دارند زیرا آنها نیز پاسخگو به نهاد های نظارتی هستند.

اوبیان کرد : برای حل مشکلات اقتصادی و عمرانی طرح های لرستان تفاهمنامه ای با اعتباری بالغ بر 700میلیارد تومان با بنیاد برکت انعقاد شده است که در حوزه صنعت و معدن صورت گرفته است.

امیری بااشاره به  مسائل مربوط به ساختمان جدید استانداری ،خاطر نشان کرد: زمانی که تیم مدیریت جدید به استان آمد متوجه شدیم که هیچ چیزش کامل نیست البته تا کنون در مجموع بیش از 37میلیارد تومان برای ساخت ساختمان استانداری لرستان به پیمانکار پرداخت شده و طبق برآوردها برای تکمیل شدن آن به حدود 80 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

او با بیان اینکه این صحبت ها همه در شرایطی بیان شد که مدیریت سابق استان در اظهاراتی گفته بود پروژه نزدیک به اتمام بوده و تنها سیستم گرمایشی نیاز دارد،افزود:با توجه به ارائه خبرهای ضدونقیض در مورد این پروژه از گذشته تا امروز، به‌تازگی هیئت ویژه‌ای از سازمان بازرسی برای بررسی این پروژه به استان آمده است.

امیری با بیان اینکه به دنبال معامله و یا تخریب هیچ فردی نیستیم، تاکید کرد: متاسفانه کار به جایی رسیده که بخاطر گزارش های متناقض یک تیم بازرسی از سازمان بازرسی به استان آمده و در حال بررسی علل عدم تکمیل طرح مذکور است.

او در ادامه به  وضعیت تنظیم بازار در استان اشاره کرد ویادآورشد: شورای تنظیم بازار استان هر هفته جلساتی دارد و از طرف دیگر نیز گشت های بسیاری در سطح شهر مشغول به رصد بازار و کنترل آن هستند.

به گفته امیری در زمینه تأمین کالاهای اساسی مشکلی در استان وجود ندارد و به‌زودی مرغ و گوشت یخ‌زده با قیمت شش هزار و 500 تومان و 29هزار تومان وارد بازار خواهد شد و علاوه بر آن گوشت گرم نیز با کیلویی 37 هزار تومان وارد بازار شده است.

اواضافه کرد:  در بحث برگزاری جلسات ستاد تسهیل لرستان رتبه اول کشور را با بررسی یکهزار پرونده کسب کرده و 57درصد آنها به نتیجه رسیده است.

امیری همچنین به  وضعیت پتروشمی خرم آباد اشاره کرد  و گفت: در این واحد هم اکنون یک هزار نفر بطور مستقیم مشغول کارکرده و در مشاعل غیر مستقیم نیز موجب ایجاد شغل برای خانواده های بسیاری شده و اینکه بگوییم چون به یک نهاد خاص، یک تیم ورزشی و یا یک مجموعه هنری کمک مالی نکرده پس وجودش به درد نمی خورد به هیچ عنوان منصفانه نیست.

به گفته او تصویب احداث شهرک پتروشیمی نیز در راستای رونق کسب و کار استان است زیرا این مسئله مستلزم راه اندازی صنایع وابسته بوده که ارتباط کاملا مستقیمی با ایجاد مشاغل پایدار در استان دارد.

این معاون استاندارلرستان گفت: طرح تأسیس شهرک تخصصی پتروشیمی مصوب شده و تا به امروز بیش از دو شرکت در آن به فعالیت پرداخته و آغاز به کار و احداث هشت شرکت دیگر نیز در حال مطالعه و بررسی است.

امیری  به منطقه ویژه اقتصادی بروجرد اشاره کرد و افزود: بسیاری از سرمایه گذاران نتوانستد به دلایلی در این مجموعه فعالیت کنند اما در خصوص انصراف آنها باید گفت که ما نمی توانیم به کاری که تمایل ندارند مجبورشان کنیم اما در عین حال آماده ارائه مجموعه متنوعی از خدمات و تسهیلات لازم به آنها بوده ایم و هستیم.

او با اشاره به  وضعیت فرودگاه خرم آباد ،ادامه داد: طرح توسعه و تطویل فرودگاه به هر طریق انجام شده است اما مسئولان فرودگاه های کشور استدلالاتی ارائه می دهند که به نظر می رسد بیشتر از اینکه کارشناسی شده باشد ناشی از کمبود هواپیماهای پهن پیکر است ,شاید هم واقعا دلیل آن‌ها فنی باشد به هر حال ما از این موضوع طرفداری و آنرا پیگیری میکنیم و برای آن استدلال هم  ارائه داده ایم.

امیری بااشاره  به طرح های آماده بهره برداری  نیزاز افتتاح 10طرح الکترونیک در سطح لرستان با حضور خبرنگاران خبرداد.

معاون اقتصادی استانداری لرستان درادامه  با بیان اینکه با تلاشهای استاندار لرستان مجوز اخذ سرمایه گذاری در پارسیلون گرفته شده است ،گفت: سال گذشته با تلاش استانداری و سازمان صنعت معدن و تجارت استان مجوز اخذ سرمایه‌گذاری برای شرکت پارسیلون خرم‌آباد اخذ شده و این امر با پرداخت مطالبات کارگران این شهرک تحقق یافته است.

او  گفت: اشتغال‌زایی یکی از اهداف اصلی دولت است  و لرستان در حال حاضر توانسته رتبه هفتم را در بحث اشتغال روستایی در کشور کسب کند و در مابقی بخش ها نیز رتبه‌های خوبی را کسب کرده است.

گودرز امیری همچنین  به  به قانون منع به کارگیری بازنشستگان در کشوراشاره کرد و یادآورشد: من بیش از 35 سال خدمت کرده‌ام و اگر قانون بخواهد بازنشسته می شوم و چنانچه قانون اجازه دهد به کارم ادامه  خواهم داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز