در سال ۹۷ پیش بینی می شد

بیش از ۵۰۰ تن شلتوک برنج از شالیزارهای مشگین شهر برداشت می شود

۱۳۹۷/۰۶/۲۵ - ۱۳:۵۰:۰۵
کد خبر: ۷۵۳۸۵۴
بیش از ۵۰۰ تن شلتوک برنج از شالیزارهای مشگین شهر برداشت می شود
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 500 تن شلتوک برنج از شالیزارهای مشگین شهر تولید شود.

به گزارش برنا،اسماعیل شیخ الاسلامی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر اظهار داشت: امسال حدود 200 هکتار از اراضی منطقه به شالیزارهای برنج اختصاص یافته و پیش بینی می شود بیش از 500 تن شلتوک برنج از شالیزارهای شهرستان استحصال شود. 

وی افزود: رقم غالب برنج در شهرستان مشگین شهر از نوع هاشمی و گرد محلی بوده و از لحاظ عطر و طعم از ارقام بسیار مرغوب می باشد. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر گفت: به دلیل استفاده نکردن شالیکاران شهرستان از هر نوع کود وسموم شیمیایی برنج عمل آوری شده در این منطقه کاملا ارگانیک است و مشتریان فراوانی دارد. 

شیخ الاسلامی افزود: در سال های اخیر به دلیل تبدیل بخشی ازباغات شهرستان به شالیزارهای برنج سطح زیر کشت برنج افزایش یافته است .

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه برنج از ارقام پر مصرف آبی می باشد تصریح کرد توصیه مدیریت باغبانی تغییر الگوی کشت وپرهیز ازکشت محصولات پر مصرف آبی از جمله برنج در شهرستان می باشد. 

شیخ الاسلامی نبود آب زراعی دائم وپایدار ، ماشین آلات مکانیزه کشاورزی و نبود کارخانه مدرن برنج کوبی را از جمله مشکلات شالیکاران منطقه بیان کرد.

وی گفت: شالیزارهای برنج شهرستان مشگین شهر عموما در حاشیه رودخانه های مشگین چای و اهر چای واقع شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز