نخستین نتیجه سفر وزیر ارشاد به سیستان و بلوچستان به ثمر نشست

۱۳۹۷/۰۶/۲۵ - ۱۴:۲۸:۴۹
کد خبر: ۷۵۳۸۷۴
نخستین نتیجه سفر وزیر ارشاد به سیستان و بلوچستان به ثمر نشست
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: پیرو سفر اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این استان تشکیل کار گروه 'تقویت و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان' در شورای معاونان وزیر به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ حسین مسگرانی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: دومین کار گروه استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور تقویت و توسعه فعالیتهای فرهنگی هنری سیستان و بلوچستان با حضور تمامی معاونان وزیر برگزار شد.

وی افزود: نخستین کارگروه پیش از این برای بررسی مسائل فرهنگی هنری استان کرمانشاه برگزار شده بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه پیگیری نتایج و مصوبات سفر وزیر از سوی خبرنگاران و رسانه های ارتباط جمعی سیستان و بلوچستان نقش مهمی در تصویب این کار گروه داشت، ادامه داد: مقدمات شکل گیری این کار گروه فراهم شده است و هر ماه با شرکت در نشست های آن سعی خواهیم کرد دستاوردهای فرهنگی و هنری خوبی در عرصه ملی و بین المللی برای این استان رقم خورد.

مسگرانی خاطر نشان کرد: اهمیت تصویب این کار گروه جلب توجه همه معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سیستان و بلوچستان است.

وی با بیان اینکه دیگر مصوبات سفر وزیر ارشاد به استان نیز در کمیته های مختلف در حال پیگیری است، افزود: وسعت، تنوع فرهنگی و شرایط جغرافیایی استان سیستان و بلوچستان توجه بیشتری را در زمینه فعالیت های فرهنگی و هنری می طلبد که امید است با تشکیل این کارگروه ظرفیت ها و استعدادهای فرهنگی این استان بیش از پیش از قوه به فعل تبدیل شود.

دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از روز 11 مرداد ماه گذشته سفری 2 روزه به سیستان و بلوچستان داشت که امضای تفاهم نامه با استانداری سیستان و بلوچستان در زمینه توسعه فعالیتهای فرهنگی هنری یکی از مهمترین دستاوردهای این سفر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: برای دومین سال سوگواره منطقه ای تعزیه با محوریت سیستان در این استان برگزار می شود که هفت اثر از سیستان و بلوچستان و 2 اثر از استان های کرمان و خراسان جنوبی به این سوگواره رسیده است.

وی ادامه داد: از امروز اجرای عمومی این آثار در شهرهای شمال سیستان و بلوچستان آغاز می شود و مردم پس از تماشا آن ها را مورد ارزیابی قرار می دهند.

مسگرانی اظهار داشت: دومین سوگواره اربعین نیز امسال در سیستان و بلوچستان برگزار می شود که فراخوان آن برای شرکت علاقه مندان در بخش های نمایش، عکس، هنرهای تجسمی و خوشنویسی آماده شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از اجرای نمایش های خیابانی با موضوعات عاشورایی در زاهدان خبر داد و گفت: هم اینک سه نمایش با محتوای عاشورایی آماده شده است که بعد از عاشورا در خیابان های شهر اجرا می شود.

وی اظهار داشت: برگزاری شب شعر و خاطره ویژه دفاع مقدس، نشست کارگاه ادبیات دفاع مقدس با حضور استادان ادبیات داستانی با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان از جمله ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در استان است.

مسگرانی ادامه داد: به مناسبت این هفته نمایشگاه عکس و کتاب در مرکز استان و اجرای نمایش های خیابانی با موضوع دفاع مقدس در سایر شهرستان ها برگزار می شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی با محوریت کتاب امر به معروف و نهی از منکر حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر یکی دیگر از ویژه برنامه های فرهنگی ماه محرم در استان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز