معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش

هشت هزار کلاس درس جدید به مراکز آموزشی کشور افزوده شد

۱۳۹۷/۰۶/۲۶ - ۰۸:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۵۳۹۷۱
هشت هزار کلاس درس جدید به مراکز آموزشی کشور افزوده شد
مهرالله رخشانی مهر در آیین کلنگ ‌زنی هنرستان پسرانه شهرستان نیر افزود: مهرماه امسال هشت هزار کلاس درس جدید به مراکز آموزشی کشور افزوده شده و در اختیار دانش اموزان قرار می گیرد. چهار هزارباب از این تعداد کلاس درس را را خیرین مدرسه ساز به صورت مشارکتی احداث کرده اند.

به گزارش برنا،وی بیان کرد: تاکنون 20 درصد فضاهای آموزشی کشور را خیرین احداث کرده اند و این رقم در سال های 96 و 97 حدود 50 درصد بوده است .
رخشانی مهر اظهار داشت: امسال در جشنواره خیرین مدرسه ساز میزان تعهد خیرین 12 هزار میلیارد بود که نسبت به سال گذشته 1.5 برابر افزایش داشته است.
او با بیان اینکه میانگین سرانه آموزشی کشور 5.2مترمربع می باشد افزود: سرانه استاندارد فضای آموزشی هشت متر مربع است.

دولت لطفی، مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل نیز گفت: همزمان با سفر معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس 5 پروژه آموزشی در شهرهای نیر، نمین و روستاهای آنها کلنگ‌زنی شد.

ما این پروژه‌های کلنگ‌زنی شده را به سرعت تحویل پیمانکاران می‌دهیم تا عملیات اجرایی آنها ظرف یک ماه آینده آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: در سه ماه اخیر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی کشور دو بار به استان اردبیل سفر کردند تا از نزدیک در جریان روند احداث پروژه‌های عمرانی در بحث فضاهای آموزشی و مدارس قرار گیرند.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل افزود: بیش از 2 هزار و 910 دانش‌آموز در شهرستان نیر در 379 کلاس درس تحصیل می‌کنند که در مرکز این شهرستان مشکل ما مدارس تخریبی و نیازمند به بازسازی است که امیدواریم با عنایت ویژه رئیس سازمان به سرعت مقاوم‌سازی و نوسازی مدارس را در این شهرستان شاهد باشیم.

لطفی با بیان اینکه از 379 کلاس درس موجود در شهرستان نیر 42 کلاس درس نیاز به استانداردسازی تاسیسات حرارتی دارد، تصریح کرد: ما از کل مدارس شهرستان نیر جز 17 مدرسه، مابقی واحدهای آموزشی را به سیستم مناسب حرارتی مجهز کردیم.

وی گفت: 150 کلاس درس در این شهرستان در قالب 12 واحد آموزشی نیاز به تخریب و بازسازی دارد که ما عملیات اجرایی را در این زمینه شروع کردیم و امیدواریم با تامین اعتبار مناسب طی دو سال آینده مشکلات این حوزه را برطرف کنیم.

لطفی اظهار کرد: ما در سالتحصیلی جدید سعی داریم تا در شهرهای مختلف استان با کمک خیرین مدارس احداث شده را به مرحله بهره‌برداری برسانیم تا همزمان با شروع سالتحصیلی جدید امکان حضور ‌دانش‌آموزان در این مدارس فراهم آید.

وی گفت: در سفر معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش علاوه بر نیر در شهرهای نمین، عنبران و روستای سوها پروژه‌های آموزشی از محل تخریب و بازسازی کلنگ زنی شد تا در ماه‌های آینده با تحویل به پیمانکار عملیات اجرایی آنها شروع شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز