مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی :

پرداخت بیش از ۵۷۱ میلیارد ریال تسهیلات ویژه اشتغال در مناطق روستایی استان

۱۳۹۷/۰۶/۲۶ - ۱۴:۲۶:۳۸
کد خبر: ۷۵۴۲۳۴
پرداخت بیش از ۵۷۱ میلیارد ریال تسهیلات ویژه اشتغال در مناطق روستایی استان
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری از انعقاد قرارداد ۴۰۹ میلیارد ریال تسهیلات برای طرحهای اشتغالزایی روستایی با مشارکت بنیاد علوی و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری از محل منابع بانک سینا از ابتدای سال ۹۶ و ۱۶۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی تاکنون خبر داد..

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمدعلی همدمی نژاد در این رابطه گفت : در این مدت 190 طرح به بانک سینا معرفی شده که از این تعداد 90 مورد به مبلغ 409 میلیارد ریال به مرحله انعقاد قرارداد رسیده و پرداخت تسهیلات دیگر طرحهای مصوب در دست اقدام است.

وی با اشاره به این که سهم خراسان رضوی برای سال 97 ابلاغ گردیده است ، افزود : به منظور جذب 100 درصدی این اعتبارات مکاتبات لازم با فرمانداری های هر شهرستان انجام شده که بر اساس آن باید تمامی طرحهای نوآورانه که توانایی دریافت تسهیلات از بانک سینا را دارند حداکثر تا 15 مهرماه امسال برای انجام اقدامات بعدی به استانداری معرفی شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه جذب 100 درصدی تسهیلات باعث افزایش سهم استان و مشوقهای در نظر گرفته شده خواهد شد، باید فرمانداران با رویکرد تخصیص تسهیلات به طرحهای اشتغالزا و نوآورانه و اولویت تکمیل زنجیره تولید اقدام با جدیت و تلاش مضاعف این موضوع را پیگیری نمایند.

وی ادامه داد : تمامی طرحهای در حال بررسی که قبل از 28 تیرماه به بانک سینا معرفی شده اند فقط تا پایان 15 مهرماه امسال فرصت دارند تا پرونده خود را تکمیل و تسهیلات خود را دریافت نمایند.

همدمی نژاد عنوان کرد : در سامانه کارا نیز که از 20 دی ماه سال گذشته راه اندازی شده است در قالب 2 هزار و 273  طرح بیش از 162 هزار و 800 میلیارد ریال تسهیلات برای حوزه اشتغال روستایی پرداخت شده و از این محل 4 هزار  823 شغل جدید ایجاد شده است.

وی گفت : نتیجه عینی این اقدامات علاوه بر افزایش درآمد روستائیان آن است که علیرغم کاهش جمعیت روستائیان در سطح کشور، در استان شاهد رشد جمعیت روستایی و حتی در بعضی از مناطق شاهد مهاجرت معکوس هستیم .

عنوان کرد : بر اساس آمار سال 1395 رشد جمعیت روستایی استان سالانه 6/0 درصد و در مجموع 5 سال (95-1390)  3 درصد بوده است.

 

نظر شما