مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه:

۹۰درصد ثبت‌نام اعزام به عتبات‌عالیات در کرمانشاه کاهش یافته است

۱۳۹۷/۰۶/۲۷ - ۰۸:۵۰:۰۴
کد خبر: ۷۵۴۴۷۹
۹۰درصد ثبت‌نام اعزام به عتبات‌عالیات در کرمانشاه کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حامد دارابی مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: بالا رفتن قیمت ارز و افزایش هزینه‌های سفر باعث کاهش 90 درصدی ثبت‌نامی‌های این دوره برای اعزام به عتبات‌عالیات شده است.

او به شروع دورجدید ثبت نام عتبات‌عالیات از 12 شهریور در کرمانشاه همزمان با سراسر کشوراشاره کرد و افزود: اکنون 18 دفتر زیارتی در استان کار ثبت‌نام از افراد متقاضی اعزام  را انجام می‌دهند.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه با اشاره به تقارن این دوره از اعزام‌ها با دهه اول محرم، گفت: اعزام‌ها از 22 شروع شده و تا 30 شهریور به مدت یک هفته انجام خواهد گرفت.

دارابی ادامه داد: طی این هفته جمعاً هفت کاروان از استان کرمانشاه به عتبات‌عالیات اعزام خواهد شد.

او  از کاهش شدید تعداد ثبت‌نامی‌های اعزام به عتبات‌عالیات در این دوره نسبت به مشابه پارسال خبر داد و افزود: هزینه‌های سفر افزایش یافته و از طرفی نیز  ارز 4200 تومانی به سازمان عتبات جهت اعزام زائرین اختصاص نیافته است، به این دلیل شاهد کاهش شدید استقبال مردم از اعزام‌های امسال بوده‌ایم.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: درحالی که پارسال در فاصله پنج روز از آغاز ثبت‌نام ظرفیت کاروان‌های ما پُر می‌شد و لیست اضافه برای اعزام‌ها درنظر می‌گرفتیم، امسال در همین بازه زمانی 90 درصد از ظرفیت کاروان‌ها خالی مانده است.

دارابی مدت اقامت کاروان‌های اعزامی به عتبات را در این دوره هفت شب شامل سه شب اقامت در نجف، سه شب اقامت در کربلا و یک شب اقامت در کاظمین اعلام کرد و گفت: هزینه‌ای که از زائرین بابت اعزام گرفته می‌شود، از یک میلیون و 850 هزار تومان شروع خواهد شد.

او به دو برابر شدن هزینه‌های اعزام اشاره کرد و افزود: هزینه‌ای که پارسال در این ایام از زائرین گرفته می‌شد، 900 هزار تومان بود.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: در این شرایط فعلی منتظر تدبیر دولت برای حل مشکل اختصاص ارز دولتی به کاروان‌های اعزامی به عتبات و یا کاهش قیمت ارز هستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز