۳۰هزار کلاس اولی در کرمانشاه راهی مدرسه می‌شوند

۱۳۹۷/۰۶/۲۷ - ۰۸:۵۷:۱۲
کد خبر: ۷۵۴۴۹۰
۳۰هزار کلاس اولی در کرمانشاه راهی مدرسه می‌شوند

ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: با آغاز سال تحصیلی بیش از 30 هزار دانش‌آموز کلاس‌اولی در کرمانشاه راهی مدرسه می‌شوند.

او افزود: مهرماه امسال در مجموع 174هزار و 289 دانش‌آموز مقطع ابتدایی استانکرمانشاه راهی 2411 مدرسه و 7873 کلاس درس می‌شوند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: از این تعداد 44 هزار و 921 تن در مدارس روستایی و 129 هزار و 368 تنردر مدارس شهری مشغول به تحصیل خواهند شد.

فضلی ادامه داد: تعداد دانش‌آموزان دختر مقطع ابتدایی بیش از 83 هزار تن و تعداد دانش‌آموزان پسر مقطع ابتدایی هم بیش از 89 هزار تن است.

او افزود: تعداد دانش‌آموزان کلاس اولی استان نیز 30هزار و 504 تن است که در 2411 مدرسه مشغول به تحصیل خواهند شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: از بین دانش‌آموزان کلاس اولی 14 هزار و 763 تن دختر و 15 هزار و 741 دانش‌آموز پسر هستند.

وی عنوان کرد: از این تعداد کلاس اولی 22 هزار و 597  نفر در مدارس شهری و بیش از 7900 نفر در مدارس روستایی تحصیل می کنند.

فضلی از رشد 1.25 درصدی دانش آموزان کلاس اولی امسال استان هم خبر داد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه مهرماه امسال نیز مانند سال‌های گذشته دانش‌آموزان کلاس اولی در قالب جشن شکوفه‌ها یک روز زودتر به مدرسه می‌روند، افزود: مدارس ابتدایی از 31 شهریور پذیرای کلاس اولی ها هستند.

فضلی ادامه داد: از آنجایی که کلاس اول اهمیت بسیار زیادی در آموزش دانش‌آموزان دارد، امسال برنامه‌های خوبی برای والدین دانش‌آموزان این پایه در نظر گرفته شده است.

او از تشکیل شورای معلمین هماهنگ مدارس ابتدایی به همین منظور یاد کرد که با حضور معلمان و اولیا مدارس این مقطع تشکیل و هدف این شورا نیز آمادگی برای ورود دانش‌آموزان به مدرسه، تدوین برنامه هفتگی و ... است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: امسال برای والدین کلاس اولی‌ها آموزش‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده و کتابی به نام "تار خانه در پود مدرسه" در اختیار والدین قرار خواهد گرفت.

فضلی ادامه داد: برای والدینی که سواد ندارند و یا در برخی مناطق و شهرستان‌ها به زبان محلی صحبت می‌‌کنند نیز هم آموزش به صورت صوتی و هم توسط مدرسین محلی در نظر گرفته شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز