"برنا " گزارش می دهد:

وضعیت مبلمان شهری الشتر مطلوب نیست

۱۳۹۷/۰۶/۲۷ - ۱۲:۲۸:۵۵
کد خبر: ۷۵۴۶۰۳
وضعیت مبلمان شهری الشتر مطلوب نیست
رییس شورای شهر الشتر می گوید: الشتر ظرفیت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک شهر توسعه‌یافته را دارد.

خبرگزاری برنالرستان-گروه اجتماعی :  شهرستان الشتر با ۳۷هزار نفر جمعیت، مرکز شهرستان سلسله است،شهری با قدمت تاریخی و فرهنگی کهن که به لحاظ فرهنگ و تمدن در استان لرستان خودنمایی می‌کند.

الشتر در گذشته با نام‌های «قلا»، «قلعه مظفری» معروف بوده است.

 وجه تسمیه این نام‌ها، وجود قلعه مظفری در مرکز شهر (که در ادوار گذشته از آن به‌عنوان مکتب‌خانه، مدرسه و حسینیه استفاده می‌شد) بود.

Related image

 

شاید الشتر در گذشته از چنین جمعیت و وسعتی برخوردار نبود اما به لحاظ فرهنگی و تاریخی، پیشینه بزرگی را به یدک می‌کشد.

با وجود این سابقه تاریخی و فرهنگی باید گفت متأسفانه مرکز شهرستان سلسله بنا به هر دلیل از رشد شهری و توسعه ساختار شهری طی سالیان گذشته باز مانده است به گونه‌ای که امروزه وضعیت مبلمان شهری الشتر مطلوب نیست و این یعنی عدم توازن رشد و توسعه.

الشتری که امروزه به لحاظ سطح علم و دانش در کشور صاحب منصب و دارای جایگاه است، از لحاظ مبلمان و توسعه شهری تا چندماه گذشته در یک رکود فاحش در بین شهرهای استان بسر می‌برد.

گرچه بازگشت به گذشته امری غیر متعارف است و همواره باید افق‌های آینده را دید اما این سؤال همیشه در ذهن عموم مردم باقی است که چرا الشتر در گذشته‌ها نتوانست همگام با شهرهای هم‌ردیف خود حتی در لرستان، از رشد شهری و توسعه شهری برخوردار باشد؟

یقیناً پاسخ این سؤال برای افراد مختلف تعابیر گوناگونی دارد؛ اما آنچه در بین همه پاسخ‌ها مشترک است، ناتوانی شهرداری در گذشته در ارائه خدمت می‌باشد.

این اصل به خوبی آشکار و مبرهن است که خدمات شهری مطلوب به مردم در گرو همکاری خوب مردم با شهرداری است.

اگر شهروندان در پرداخت عوارض، شهرداری را یاری نمایند، به طور حتم، شهرداری نیز قادر به ارائه خدمات شهری بهتر خواهد بود

به هر حال با گذر از گذشته شهر و شهرداری الشتر امروزه با همت مجموعه شهرداری واعضای شورای شهرشاهد تولدی دوباره در توسعه شهری هستیم و باید گفت الشتر روی ریل توسعه شهری قرار گرفته و این مهم تحقق نمی‌یافت مگر با همت شهردار و شورای اسلامی شهر الشتر در سایه همدلی و وحدت و نیز حمایت شهروندان الشتری است.

مهندس صمدامیری ریاست شورای شهر الشتر در گفتگو با خبرگزاری برنامی‌گوید:هدف و برنامه شورای اسلامی شهر الشتر در سال ۹۶خدمت بی‌منت به مردم در سایه فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی و هم‌زبانی است.

او می افزاید: شورا، چکیده انتخاب و رأی مردم و نماینده ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی برای نظارت بر فعالیت شهرداری‌ها و مرکز تصمیم‌گیری‌های مدون برای رشد و توسعه شهر است.

به گفته رییس شورای شهر الشتر منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر الشتر با هدف خدمت به مردم و با این تفکر که قادر به تحول در ساختار توسعه شهری شهر الشتر هستند، وارد این عرصه شدند؛ گرچه در اوایل کار، اجماع فکری بین ۵سلیقه مختلف کار سختی بود و این مهم نیز در اوایل کار تحقق نیافت

اوتصریح می کند: اما از آنجا که نیت‌ها، خدمت صادقانه و بی‌منت بود، با لطف و عنایت خداوند و تلاش اعضای محترم، این وحدت و همدلی حاصل شد که  محصول آن، انتخاب شهرداری توانمند و متخصص از بین جوانان کشور است  که امیدواریم این انتخاب رضایت شهروندان و شورا را به دنبال داشته باشد.

امیری یادآوری می کند: الشتر ظرفیت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک شهر توسعه‌یافته را دارد که لازمه‌اش تصمیم‌گیری‌های مناسب و مرتبط شورا، همت شهردار و البته همکاری مردم شریف شهر الشتر است.

 

 

او تاکید می کند: با هدف تبدیل نمودن این استعدادهای بالقوه به بالفعل، جلسات متعددی برگزار گردیده که خوشبختانه با پای کار بودن زحمات کارکنان و کارگران زحمت‌کش، شاهد تحولی نوین در تپیدن نبض توسعه در شهر الشتر هستیم.

این عضو شورای شهر الشتر بیان می کند: کار شورا فقط مختص به جلسات شورا نبوده و نیست؛ نشست‌های متعدد با مدیران کل استان، معاونان وزارت‌خانه‌ها، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، سرمایه‌گذاران بومی و غیر بومی از جمله تلاش‌های شورا است که همگی برای رسیدن به قله موفقیت بوده است.

امیری اقدامات و فعالیت‌های انجام شده شهرداری و شورای اسلامی شهر الشتر طی چند ماه گذشته را اینگونه عنوان می کند:

1-بهسازی پارک لاله

2-اصلاح بلوارهای اصلی شهر

3-اصلاح بلوارکهمان

4-بهسازی پارک شهیدباهنر

5-ساماندهی کانال پیرکه

6-بهسازی واصلاح پارک ملت ونصب قطارریلی دراین پارک

7-همسطح‌سازی و سنگ‌فرش پیاده‌روهای سطح شهر

8-انعقاد قراردادنامه مابین شهرداری و بخش خصوصی جهت نصب وسایل شهربازی

9-برگزاری جشن های متعدد

10-آذین‌بندی و نورپردازی میادین

11-ساماندهی وانت‌بارهای میوه‌‌فروش سیار

12-خرید قیر و آمادگی برای آغاز آسفالت‌ریزی خیابان‌های سطح شهر

13-پیگیری مطالبات شهرداری از افراد حقیقی و دستگاه‌های حقوقی

14-تلاش در بروزرسانی معوقات حقوق و مزایای کارگران و بازنشستگان شهرداری

گزارش : سجاد جوانمرد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز