مبتکر پوشش نذر فرهنگی در اراک:

نذری برای ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست

۱۳۹۷/۰۶/۲۷ - ۱۴:۱۴:۵۰
کد خبر: ۷۵۴۶۳۲
نذری برای ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست
مبتکر پوشش نذر فرهنگی در اراک گفت: پویش نذر فرهنگی برای چهارمین سال متوالی در روز تاسوعا و عاشورا اقدام به پاکسازی شهر از زباله می‌کند.

به گزارش برنا از اراک، میلاد تقوایی‌راد بااشاره به اینکه این نذر برای اولین بار در سال 1394 کلید خورد، افزود: در سال 1394 با توجه به استفاده بیش از حد از ظروف یکبارمصرف در توزیع و پخش نذورات در سطح شهر جمع‌آوری این زباله در قالب یک نذر فرهنگی آغاز شد و در ابتدای امر به تنهایی این نذر را اجرایی کردم.

وی با بیان اینکه تلاش داشتم که از این نذر خدمتی مفید به جامعه شکل گیرد، گفت: با شروع این پویش علاقمندان بسیاری همراه شدند به طوری که در سال 95 تعداد 60 نفر برای جمع‌آوری ظروف یکبار مصرف از سطح شهر در روز تاسوعا و عاشورا همراه پویش نذر فرهنگی شدند.

تقوایی‌راد با اشاره به اینکه همراهان این پویش در محرم 96 و در ایام شهادت امام‌حسین(ع) به 120 نفر رسید، عنوان کرد: امسال با پیش‌ثبت‌نامی که از علاقمندان صورت گرفته است، حدود 200 نفر برای شرکت در پویش اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی در خصوص ترویج این نذر فرهنگی و پویش در دیگر نقاط استان و کشور بیان کرد: در سال 95 متوجه توسعه این پویش در نقاط مختلف کشور شدیم، البته جمع‌آوری زباله و ظروف یکبار مصرف از سطح شهر به صورت جسته و گریخته در دیگر نقاط کشور انجام می‌شد، اما این پویش در واقع به صورت نظام‌مند و سازمان‌یافته در جهت جمع‌آوری زباله وارد شد و گسترش آن در دیگر شهرها و روستاهای استان مرکزی و شهرهایی مانند بندرعباس، زاهدان، اندیمشک مایه خرسندی و نشان از اثرگذار بودن این فرهنگ است.

تقوایی‌راد اضافه کرد: طی سه سال گذشته تامین کیسه زباله و دستکش شخصا انجام شد و به دلیل اینکه نذر بود درخواستی برای کمک نیز نداشتیم، اما امسال سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک با نگاه جدید وارد شده و در قالب تفاهم‌نامه هزینه‌های پویش جهت خرید کیسه زباله را تقبل کرده است و حتی تصمیم بر این است که در قالب یک اقدام نمادین هزینه زباله‌های جمع‌آوری شده را پرداخت کند و پویش نیز مبلغ دریافتی را در کار خیر هزینه خواهد کرد.

وی گفت: سال‌های گذشته تیم همراه این پویش از خیابان دکتر حسابی تا میدان شورا را پاکسازی می‌کرد، اما امسال تصمیم بر گسترش کار است و حتی 5 ایستگاه در مسجدسیدها، میدان قرآن، خیابان فوتبال، چهارراه دکتر حسابی و جنب مصلی ایجاد شده که در کنار عضوگیری مجازی برای شرکت در این پویش به صورت حضوری نیز جذب عضو انجام می‌شود.

تقوایی‌راد با اشاره به اینکه در روز تاسوعا و عاشورا اعضا در یکی از ایستگاه‌ها تجمع و سپس برای پاکسازی شهر تقسیم می‌شود، بیان کرد: اعضا دارای آی‌دی کارت هستند، تعدادی از اعضا نیز دارای کاور مخصوص هستند که به دلیل عدم تمکن مالی لازم و عدم پیش‌بینی مبنی بر همراهی زیاد با پویش امکان تهیه کاور برای تمامی افراد نیست به همین دلیل از برچسب و کارت برای شناسایی آنها استفاده می‌شود. 

 

 

نظر شما