استاندار خراسان رضوی:

به جای حاشیه سازی در پی غلبه بر توطئه همه جانبه دشمنان باشیم

۱۳۹۷/۰۶/۳۱ - ۱۱:۰۶:۰۳
کد خبر: ۷۵۵۴۳۳
به جای حاشیه سازی در پی غلبه بر توطئه همه جانبه دشمنان باشیم
استاندار خراسان رضوی گفت : پیام بزرگداشت هفته دفاع مقدس ، ایستادگی این ملت بر آرمان ها و ارزش های انقلابی و دینی و استقلال خواهی خود و دفاع از نظام برآمده از اسلام است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رضا رشیدیان در نخستین روز از هفته دفاع مقدس در مراسم رژه نیروهای مسلح در مشهد  افزود : از این رو باید همه ما مردم و مسئولان در قوای مختلف ،  نیروهای مسلح در کنار هم این میراث بازمانده از شهدا را تحت زعامت مقام معظم رهبری پاس داشته و حمایت کنیم .

 وی عنوان کرد : صحنه هشت سال دفاع مقدس و درسهای برگرفته از عاشورا را باید با صحنه نبرد جدید ترجمان کنیم و رهروان خوبی برای سلحشورانی که با جان خود حماسه هشت سال دفاع مقدس را آفریدندو سند پایمردی را در مکتب عاشورا به منصه ظهور رساندند ادامه دهیم .

وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس احیا کننده آموزه های نهضت عاشورا ، آزادگی، عدالت طلبی ، حق خواهی ،غیرت ، شجاعت و ایستادگی در مقابل ظالم و تداوم بخش فرهنگ ایثار و شهادت در دوران امروز است .

رشیدیان افزود : آموزه هایی عاشورایی و انقلابی که بر پایه آنها  امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را در مقابل استکبار و ژاندارم او در منطقه به پیروزی رساند و امروز 40 امین سال پیروزی این انقلاب را پیش رو داریم و در شرایطی به سر می بریم که برخی آرزو می کردند و همچنان آن این ارزو را در سر می پروانند که ملت بزرگ ایران 40 امین سال پیروزی انقلاب را نبینند .

 وی اظهار کرد : ملت، کشور، رزمندگان و قوای مختلف ما تحت زعامت مقام معظم رهبری با قوت و قدرت پای ارزش های نظام اسلامی ،نظامی برآمده از ایثارگری جانبازان و آزادگان ، خون شهدا و  مقاومت و ایستادگی های اقشار و گروه های مختلف  ، ایستاده است

 استاندار خراسان رضوی گفت : امروز علی رغم تمامی دشمنی ها به برکت خون شهدای هشت سال دفاع مقدس ،نظام جمهوری اسلامی پرقدرت تر از همیشه در منطقه حضور دارد ،حضوری گسترده که همراه با ملت های مظلوم منطقه و همراهی با آنان است ودر سایه این اقتدار امروز این نظام و کشور و ملت می تواند سرافراز و سربلند از منافع خود در جای جای عالم دفاع کند.

وی ادامه داد : امروز مردم سلحشور ما با درسهای برگرفته از مکتب عاشورا در هشت سال دفاع مقدس توانستند بر کینه وعداوت دشمنان این نظام پیروز شوند آنچنان که در این هشت سال تمامی کفر از آمریکا و شوروری تا کشورهای مرتجع منطقه در مقابل این ملت ایستادند اما همه این دشمنی ها و محاصره ها و فشارها با اتکا به ارزش های الهی و عاشورایی و خودباوری و درسایه رشد خلاقیت و تثبیت و معرفی ارزش های انقلاب اسلامی فرصتی شد به شکلی پرتوان تر و مستحکم تر در منطقه بدرخشد وبه جایی برسد که استکبار و ظالمان جهان از ترس آن شب آرام ندارند.

 رشیدیان تصریح کرد : هشت سال دفاع مقدس نشان داد یک ملت به تنهایی و فقط بر اساس آموزه های عاشورایی می تواند در مقابل تمامی قدرتهای جهان بایستد و در واقع  هشت سال دفاع مقدس ما تکرار عاشورایی دیگر در زمان حاضر بود و ملت ما نشان داد درسهای عاشورا را به خوبی  آموخته و به جای خود به بهترین شکل ادا می کند.

 وی با بیان اینکه امروز درسهای مکتب هشت سال دفاع مقدس عاشورایی ما درسنامه آزادخواهان جهان است زیرا مبارزه با باطل و ظلم زمان و مکان ندارد و بزرگ پیام عاشورا استقرار مبارزه با ظلم است .

وی ادامه داد : روزی دشمن از جبهه های داغ و با سلاح های جنگی به ما تهاجم می کند و روزی دیگر با زر و تزویر این عداوت را ادامه می دهد چنانکه اینک از حربه تحریم های اقتصادی استفده می کند و به صراحت راهبرد خود را فشار از پایین و اختلاف در بالا اعلام می کند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد : امروزی زمانی است که باید درسهای برگرفته از عاشورا در صحنه مبارزه جدید ، ملت ما به کار بندند اینک صحنه ایستادگی در برابر فشارها و تحریم های اقتصادی و ایستادگی در برابر مالکان زر و زور وتزویر است .

 وی تاکید کرد : باید در مقابل مشکلات اقتصادی و فشارها و عداوت های بیشمار دشمن ، همه ملت در کنار هم متحد و یکدل تحت زعامت رهبری برای بهره گیری از سرمایه های و ظرفیت های ملی و دفاع از ارزش های انقلابی ، دینی ،آزادگی و استقلال و کرامت  خود بایستیم و از اتحاد ، اعتماد و امید و کیفیت زندگی مردم دفاع کنیم .

 

*برای دفاع از حیثیت و استقلال و کرامت و کیفیت زندگی این ملت باید از حاشیه سازی بپرهیزیم

وی ادامه داد : امروز صحنه دیگری از دفاع مقدس و کارزاری برای ملت و دولتمردان ماست و باید از حاشیه سازی بپرهیزیم و در کنار هم برای دفاع از حیثیت ، استقلال و کرامت این ملت و ارتقا کیفیت زندگی آنان متحد و یکدل در جهت پیشرفت حرکت کنیم.

 وی اظهار کرد : باید به جای حاشیه سازی و مقصر جلوه دادن یکدیگر ، به دنبال شناسایی و ارائه راهکارهای عملی برای رفع مشکلات مردم و دفاع از آنان در برابر این جنگ اقتصادی باشیم و فشارها اقتصادی برمردم را کاهش دهیم.

وی افزود : باید بهره وری را در زندگی و کارها افزایش دهیم و هزینه ها را کاهش و شرایط زندگی را برای مردممان بهتر کنیم .

 

نظر شما