معاون استاندار خراسان رضوی :

سقف اختیار تصویب طرح های اشتغال روستایی در استان

۱۳۹۷/۰۶/۳۱ - ۱۱:۱۷:۲۶
کد خبر: ۷۵۵۴۴۰
سقف اختیار تصویب طرح های اشتغال روستایی در استان
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت : از ابتدای سال تا کنون بر اساس آمار سامانه رصد ۵۷ هزار و ۶۷۲ اشتغال جدید استان ایجاد شده است .

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، قربان میرزایی با بیان این که این رقم معادل 52 درصد اشتغال برنامه ریزی شده استان است، افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده هدف گذاری امسال استان برای ایجاد 110 هزار اشتغال جدید است .

وی عنوان کرد : این اشتغال ها در بخش های مختلف کشاورزی ، صنعتی ، خدماتی و گردشگری ، فناوری و غیره درقالب طرح های مختلف از اشتغال فراگیر ، توسعه اشتغال روستایی ، اشتغال های خرد و خانگی و نیز اشتغال های حمایتی ایجاد شده است .

 وی با بیان اینکه از 4 هزار و 37 نفر سهمیه تعیین شده برای استان در طرح مهارت آموزی نیز تا کنون یک هزار و 200 نفر در واحدهای تولیدی و صنعتی استان مشغول بکار شده اند.

 میرزایی در ادامه با اشاره به اهمیت طرح توسعه اشتغال روستایی و تسهیلات خوب با سود پایین این بخش برای تحصیل دانش آموختگان بویژه در حوزه روستایی افزود : از سهمیه 610 میلیارد تومانی اولیه استان نیمی از آن تخصیص یافته است که تا کنون 176 میلیارد تومان از این تسهیلات در استان جذب شده است.

 وی گفت : در واقع با جذب 70 درصدی اعتبارات ابلاغی ، خراسان رضوی رتبه نخست کشور را در این حوزه داراست .

 وی ادامه داد : از محل این تسهیلات که به دو هزار و 438 طرح اعطا شده تا کنون 5 هزار و 311  شغل جدید ایجاد گردیده است.

وی در ادامه از افزایش سقف اختیار استان در تصویب طرح های توسعه اشتغال روستایی از 6 میلیارد تومان به 10 میلیارد تومان خبر داد و گفت : این امر خود به استفاده بیشتر استان از ظرفیت های موجود و تسهیل امور کمک می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز