اجرای طرح ملی برای دختران استان

۱۳۹۷/۰۶/۳۱ - ۱۱:۲۸:۵۱
کد خبر: ۷۵۵۴۴۸
اجرای طرح ملی برای دختران استان
معاون بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از برگزاری نشست تخصصی اجرای مرحله دوم طرح سنجش ساختار قامتی بانوان روستایی خراسان رضوی خبرداد و گفت: همزمان با این طرح سه طرح دیگر نیز اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، فهیمه سروری از برگزاری نشست تخصصی اجرای مرحله دوم طرح سنجش ساختار قامتی بانوان روستایی خراسان رضوی با حضور روسای هیئت پزشکی ورزشی، هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی و معاون ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان استان خبر داد و گفت: طرح سنجش ساختار قامتی بانوان روستایی طرحی است که اهمیت ملی دارد.

وی ادامه داد: فاز دوم این طرح به جریان افتاد، پس اهمیت این موضوع را دو چندان می کند و کار را برای ما دشوار تر می کند انشاالله با همان دقت اجرای مرحله اول، پیگیری خواهیم کرد؛ در نشستی که با معاونان بانوان در وزارت خانه داشتیم ۴طرح ملی ارائه دادند و قرار شد استان‌ها به صورت موثر وارد ماجرا شوند وطرح ها را اجرا کنند.

معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: خراسان رضوی چون پراکندگی زیادی دارد و استان بزرگی محسوب می‌شود برای همه طرح ها با اولویت طرح ساختار قامتی جلسه تشکیل دادم و توضیحات اولیه داده شد، مکاتبات لازم نیز به تمام شهرستانها ارسال می‌شود.

سروری درخصوص اعتبارات این طرح عنوان کرد: میزان اعتبار و بودجه ای که به هر استان اختصاص می یابد براساس میزان جذب و اجرای مناطق است هرچه تعداد روستا ها و بستر اجرایی شدن گسترده تر شود در نتیجه بودجه بیشتری داده می‌شود و برای همه یکسان نخواهد بود.

وی با بیان اینکه نظر وزارت براین است که تعداد روستاها افزایش یابد در غیر این صورت افراد از روستاهای مجاور به روستاهای معین آمده و در این طرح شرکت کنند، در خصوص دیگر طرح‌ها گفت: پارک گام از دیگر طرح‌های است که در راستای ایجاد شادی و نشاط اجرا می‌شود در این طرح نرم‌افزاری طراحی شده است که میزان فعالیت قدم زدن را بررسی می‌کند و خانواده‌ها با استفاده از این نرم افزار می‌توانند فعالیت خود را به ماهانه بسنجند.

معاون بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی افزود: طرح سوم دختران خورشید، تیم‌های پیرامید است؛ در سال گذشته تنها در مشهد برگزار شد؛ مسابقات کشوری پیرامید در فجر چهلم برگزار می‌شود ما نیز در استان انتخابی می گذاریم و بعد به مسابقات کشوری اعزام می‌کنیم.

سروری خاطرنشان کرد: چهارمین طرح، ورزش‌های تطبیقی محله محور برای گروه های خاص مانند کم توان ذهنی، زنان باردار، سالمندان…است؛ همایش‌ها و برنامه‌های ویژه این گروه ها شامل این طرح می‌شود در این طرح بودجه برای سراسر کشور یکسان است که به این موضوع اعتراض کردیم چرا که ما نسبت به دیگر استان‌‌ها فعالیت گسترده تری داریم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز