مرمت ۶ اثر تاریخی در قاینات

۱۳۹۷/۰۶/۳۱ - ۱۵:۱۶:۴۲
کد خبر: ۷۵۵۵۳۵
مرمت ۶ اثر تاریخی در قاینات
مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قاینات گفت: از ابتدای امسال تاکنون 6 اثر تاریخی با اعتبار 298 میلیون تومان در این شهرستان مرمت شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ شاهرخ عباسی روز شنبه گفت: دژ زیرزمین روستای نیگ، مزار زیدالنار روستای آفریز، خانه تاریخی سلطانی، خانه تاریخی موسوی، آب انبار آرین شهر و مرمت و نورپردازی قلعه کوه از جمله این آثار است.

وی بیان کرد: امسال نیز تکمیل تاسیسات برق مسجد جامع قاین با اعتبار 50 میلیون ریال انجام شد.

عباسی با بیان اینکه بیشتر بناهای تاریخی شاخص قاینات برای جلوگیری از آسیب بیشتر و خرابی به مرمت نیاز دارد گفت: اعتبارات مرمتی اداره میراث فرهنگی برای بازسازی آن دسته از بناهایی هزینه می شود که در معرض تخریب جدی قرار دارند و در این شهرستان مرمت آثار تاریخی اولویت بندی شده است.

وی ادامه داد: اگرچه هر سال موفق به مرمت چند اثر تاریخی در این منطقه می شویم ولی حجم بالای مرمت ها نیاز به اعتبار بیشتری دارد.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قاینات گفت: مرمت آثار تاریخی علاوه بر صیانت از آثار گذشتگان در جذب گردشگران نیز تاثیر زیادی دارد.

300 اثر تاریخی و طبیعی در شهرستان قاینات شناسایی و 80 اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

مسجد جامع شهر قاین قدیمی ترین اثر ارزشمند شهرستان قاینات است که با شماره 295 سال 1316 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

شهرستان قاینات در شرق ایران قرار دارد و از شرق به شهرستان زیرکوه و از شمال به خراسان رضوی، از غرب به شهرستان سرایان و از جنوب به شهرستان های درمیان و بیرجند محدود است.

شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در 110 کلومتری بیرجند قرار دارد.

نظر شما