پرداخت بیش از ۱۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات جهت اجرای اشتغال فراگیر و پایدار در آذربایجان‌غربی

۱۳۹۷/۰۶/۳۱ - ۱۵:۴۶:۴۴
کد خبر: ۷۵۵۶۰۷
پرداخت بیش از ۱۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات جهت اجرای اشتغال فراگیر و پایدار در آذربایجان‌غربی
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پرداخت 1379 میلیارد ریال تسهیلات برای 603 طرح ایجاد اشتغال فراگیر و پایدار در مناطق روستایی و عشایری استان خبرداد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، رسول جلیلی افزود: تا کنون اشتغال ایجاد شده از محل پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری واشتغال فراگیربه تعداد 2069 نفر است.

وی با تاکید بر اینکه بانک های استان باید تلاش بیشتری در راستای جذب منابع مالی به عمل آورند، تصریح کرد: تا کنون تعداد 10172 نفر برای استفاده از اشتغال پایدار روستایی و عشایری و 1492 نفر برای استفاده از اعتبارات اشتغال فراگیر در استان در سامانه کارا ثبت نام نموده اند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : تعداد 1780 طرح از طرحهای ثبت نامی اشتغال پایدار روستایی و عشایری با مبلغ  5001 میلیارد ریال و تعداد 782 طرح از طرحهای ثبت نامی برای استفاده از تسهیلات اشتغال فراگیر به مبلغ  1713بررسی و به کارگروه اشتغال استان ارسال شده اند که از این تعداد طرح نیز 1546طرح از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به مبلغ 3061 میلیارد ریال و تعداد157 طرح از محل اعتبارات اشتغال فراگیر به مبلغ 635 میلیارد ریال به بانکهای عامل معرفی شده اند.

جلیلی اظهارکرد: تعداد 7 طرح از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به مبلغ 935 میلیارد ریال و یک طرح از محل اشتغال فراگیر به مبلغ 108 میلیارد ریال که مبالغ آنها بالای 60 میلیارد ریال بوده، جهت تایید به کارگروه ملی ارسال شده که تا کنون تعداد 5 طرح به مبلغ 685 میلیارد ریال در کارگروه ملی مصوب شده است.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد فرصتهای شغلی پایدار، دولت طرحهای اشتغالزایی بخشهای خصوصی و تعاونی را که در چارچوب رسته های منتخب برنامه اشتغال فراگیر باشند، در قالب اعطای تسهیلات بانکی مورد حمایت قرار می دهد که در این زمینه تا کنون برای 63 طرح  متتقاضی که براساس چارچوب و ضوابط تعریف شده، طرح های خود را از طریق سامانه کارا به ثبت رسانده بودند، مبلغ294 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

جلیلی با بیان این که قانون حمایت از توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی، مرزی و عشایری بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال در استان آذربایجان غربی خواهد بود، تصریح کرد: این قانون برای اولین بار، توسعه اشتغال در مناطق کمتر توسعه یافته را هدف قرار داده است، که با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی این امر محقق خواهد شد و تا کنون نیز در این زمینه تعداد 540 طرح به مبلغ  1085میلیارد ریال موفق به عقد قرارداد و دریافت تسهیلات در استان شده اند.

این مسئول ادامه داد : سهم استان از اعتبارات برنامه حمایت از اشتغال پایدار روستایی و عشایری 2180 میلیارد ریال است که 45 درصد از این مبلغ سهم بخش کشاورزی  است .

وی خاطر نشان کرد: این اعتبارات از محل منابع صندوق توسعه ملی با کارمزد 4 درصد برای روستاهای محروم مرزی و 76 درصد برای سایر مناطق پرداخت می شود.

این مسئول یاد اورشد : سهم استان از محل اعتبارات اشتغال فراگیر 7010 میلیارد ریال می باشد که این اعتبار از محل اعتبارات داخلی بانکها و با کارمزد 18 درصد پرداخت می شود وهمچنین این اعتبار برای اجرای طرحهای مشمول برنامه اشتغال فراگیر ۲ الی ۷ درصد یارانه دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز