رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی:

استان مرکزی برای پرداخت حقوق کارکنان دولت مشکلی ندارد

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۱۳:۳۶:۲۳
کد خبر: ۷۵۶۰۶۰
استان مرکزی برای پرداخت حقوق کارکنان دولت مشکلی ندارد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: منابع مالی پرداخت حقوق به کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی در این استان موجود است و تا پایان سال جاری هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش برنا از اراک، «رقیه یادگاری» افزود: 42 درصد تخصیص 6 ماه اعتبارات هزینه ای این استان در سال جاری معادل 980 میلیارد ریال محقق شده که برای تحقق 100 درصدی اعتبارات هزینه ای باید در این مدت 50 درصد تخصیص داده می شد.
وی بیان کرد: اگر چه میزان تخصیص اعتبارات هزینه ای در 6 ماه گذشته کم بوده اما با این رقم حقوق کارکنان به صورت 100 درصد تا پایان سال پرداخت می شود ولی در بخش پرداخت سایر هزینه ها شامل سوخت، حق ماموریت، مواد مصرفی، حق کشیک، اضافه کار و سایر موارد باید تدابیری صورت بگیرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی ادامه داد: اعتبارات هزینه ای این استان تنها مشمول 24 دستگاه اجرایی با بودجه استانی است و دستگاه های ملی سهمی از آن ندارند.
یادگاری گفت: چهار هزار و 500 کارمند رسمی، پیمانی و قراردادی در 24 دستگاه اجرایی این استان مشغول به فعالیت هستند که حقوق و مزایای آنان باید از طریق اعتبارات هزینه ای استان مرکزی پرداخت شود.
وی بیان کرد: 74 درصد بودجه کشور هزینه ای است و این اعتبار دراستان امسال 2 هزار و 340 میلیارد ریال است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی افزود: اعتبارات هزینه ای استان ها نسبت به ملی بسیار کم و ضعیف است که امید می رود دولت در این بخش تدابیر ویژه ای به کار گیرد.
یادگاری اظهار داشت: استان ها تنها سه و نیم درصد از اعتبارات هزنیه ای کشور را دارند و این اعتبارات مربوط به 24 دستگاه اجرایی است.

 

نظر شما