استاندار مرکزی:

خیران مدرسه ساز بازوی توانمند نظام آموزشی هستند

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۱۳:۵۹:۵۳
کد خبر: ۷۵۶۰۶۹
خیران مدرسه ساز بازوی توانمند نظام آموزشی هستند
استاندار مرکزی گفت: خیران مدرسه ساز بازوی توانمند نظام آموزش و پرورش هستند و تداوم کمک های برنامه محور آنان در نوسازی و تجهیز مدارس سرمایه ارزشمندی است.

به گزارش برنا از اراک، سید« علی آقازاده» در آیین زنگ مهر و بهره برداری از مدرسه خیرساز در روستای ریحان از توابع خمین، افزود: نهاد آموزش و پرورش با همراهی جامعه خیران با کیفیت و سرعت مطلوب تری می تواند به اهداف خود برسد.
وی تاکید کرد: 14میلیون دانش آموز و یک میلیون فرهنگی در کشور وجود دارد که منابع محدود دولت و آموزش و پرورش به تنهایی پاسخگوی هزینه های این بخش نیست و برای ارائه خدمات مطلوب خیران باید به یاری بیایند.
استاندار مرکزی ادامه داد: مشارکت مالی خیران در ساخت مدارس ، تعمیر و تجهیز آموزشگاه ها در دولت های یازدهم و دوازدهم بیشتر از اعتبارات دولتی بوده است.
آقازاده گفت: جوانان ایران اسلامی ثابت کرده اند که استعدادهای درخشانی دارند و نیروی انسانی فرهیخته به عنوان ثروت بزرگ و موتور محرک توسعه پایدار مطرح است.
وی خاطرنشان کرد: جوانان برومند کشور نام ایران را در بین 10 کشور صاحب نام در رشته های علمی ثبت کردند که افتخار بزرگی است.
استاندار مرکزی اظهار داشت: رشد 2 برابری قبولی دانش آموزان خمینی در دانشگاه و افزایش 46 درصدی دانش آموزان هنرستان های این شهرستان نشان دهنده اقدامات خوب آموزش و پرورش است و باید این روند روز به روز تقویت شود.
امام جمعه خمین نیز در این آیین گفت: نظام آموزش و پرورش از ارکان پایه در کشور است چرا که این نهاد نقش محوری در تربیت نیروی انسانی هدفمند و فرهیخته برای بخش های مختلف جامعه دارد.
حجت الاسلام سید« علی حسینی پور» افزود: کادر آموزشی و پرورشی مدارس با اینده سازان کشور سرو کار دارند و باید در قبال مسئولیتی که برای آمادگی و پرورش آنان دارند متعهد باشند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک هفته گرامیداشت دفاع مقدس گفت: فرهنگ ایثار و شهادت و مفاهیم دینی و عقیدتی باید در نظام تعلیم و تربیت به بهترین شکل در آینده سازان این مرز و بوم نهادینه شود.
مدیرآموزش و پرورش خمین نیز در این آیین گفت: 18 هزار دانش آموز خمین سال تحصیلی جدید را در سطح 250 واحد آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی آغاز کردند.
«مهدی محمدی» افزود: جمعیت دانش آموزی خمین در سه سال اخیر به دلیل رشد خانوارها افزایش یافته است که می طلبد زیرساخت ها و خدمات آموزشی متناسب با این رشد نیز فراهم آید.
وی ادامه داد: 30 دانش آموز این شهرستان در سال تحصیلی قبل توانستند وارد برترین دانشگاه های کشور شوند که امسال این رقم به 60 نفر رسیده است.

 

نظر شما