استاندار کرمانشاه:

اجازه نمی‌دهیم در ساخت و سازها وقفه ایجاد شود

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۱۳:۴۰:۲۸
کد خبر: ۷۵۶۰۷۶
اجازه نمی‌دهیم در ساخت و سازها وقفه ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری برنا؛ بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بازسازی و به اتمام رسید.

 هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید و افتتاح ۵۹ مدرسه بازسازی شده مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه که امروز (اول مهر) در سرپل‌ذهاب برگزار شد، از مصوبات ۵۸۰۰ میلیارد تومانی دولت برای کمک به مناطق زلزله‌زده استان یاد کرد که تا کنون ۵۰ درصد آن تخصیص یافته و به تدریج در حال تزریق است.

او افزود: زیرساخت‌های استان کرمانشاه هم در جریان زلزله ۱۲۴۱ میلیارد تومان خسارت دیده است.

استاندار کرمانشاه گفت: تاکنون از یک محل ۵۲۵ میلیاد تومان با تخصیص ۴۰ درصد و ۱۷۰ میلیارد تومان دیگر با ۳۰ میلیارد تومان تخصیص برای کمک به زیرساخت‌های استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

بازوند به روند بازسازی‌ها  اشاره کرد و ادامه داد: کار بازسازی ۱۰هزار و ۸۵ واحد مسکونی به اتمام رسیده است و این تعداد به زودی به مرز ۱۲ هزار واحد می‌رسد.

او با اشاره به اینکه یک ماه از زمان پس از وقوع زلزله برای اسکان اضطراری، یک ماه به دلیل بارندگی و دو ماه نیز برای اسکان موقت گذشت، افزود: در مجموع حدود پنج، شش ماه زمان مفید داشتیم که در این مدت ماهانه حدود ۱۵۰۰ واحد بازسازی شده است.

استاندار کرمانشاه به مردم اطمینان داد که نگران گرانی مصالح نباشند و گفت: قرار است ۹۰ هزار تن آهن با قیمت قدیم برای مناطق زلزله‌زده تامین شود که ۱۰ هزار تن آن به ذوب آهن اصفهان اعلام و بارگیری شده است.

بازوند ادامه داد: اجازه نمی‌دهیم در ساخت و سازها وقفه ایجاد شود.

او به گذشت ۲۹۶ روز از زلزله کرمانشاه اشاره کرد و افزود: در این مدت ۸۳ بار در مناطق زلزله‌زده حضور یافتم و تا پایان بازسازی هم در کنار مردم خواهم بود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به تخریب ۷۸ مدرسه در جریان زلزله گفت: خیرین برای بازسازی آن به خوبی پای کار آمدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز