رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در سرپل‌ذهاب:

فضاهای آموزشی از جمله مهم‌ترین شاخص‌های توسعه یافتگی یک کشور است

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۱۴:۱۶:۳۴
کد خبر: ۷۵۶۱۰۳
فضاهای آموزشی از جمله مهم‌ترین شاخص‌های توسعه یافتگی یک کشور است
مدارس بازسازی شده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه مستحکم هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهرالله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور  در آیین آغاز سال تحصیلی جدید که همزمان با بهره‌برداری از ۵۹ مدرسه بازسازی شده مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه، دیروز(اول مهر) در مدرسه قائم سرپل‌ذهاب برگزارشد، گفت: مدارسی که بعد از زلزله کرمانشاه بازسازی شده‌اند استحکام لازم را دارند و اطمینان می دهیم که بر اثر پس لرزه‌ها تخریب نخواهند شد.

photo_۲۰۱۸-۰۹-۲۳_۰۸-۲۱-۲۱

او افزود: فضاهای آموزشی از جمله مهم‌ترین شاخص‌های توسعه یافتگی یک کشور است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: نظام جمهوری اسلامی توجه ویژه‌ای به توسعه فضاهای آموشی داشته است.

رخشانی مهر ادامه داد: سرانه فضای آموزشی از ۱.۵ مترمربع در سال‌های قبل از انقلاب اکنون به ۵/۲ متر و دو دهم مربع برای هر دانش‌آموز رسیده که رقم قابل توجهی است.

او افزود: معماری مدارس و فضاهای آموزشی از دیگر نکاتی است که همواره مورد توجه بوده و هست و باید به سمت ساخت مدارس فاخر و با عمر مفید بالا حرکت کنیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: کشور ایران کشوری زلزله‌خیز است و مدارس ما باید برای این منظور آماده باشند.

رخشانی‌مهر ادامه داد: مدارس باید آنقدر مقاوم باشند که اگر حادثه‌ای رخ داد به کانونی برای مدیریت بحران تبدیل شوند.

او افزود: در زلزله کرمانشاه نیز بسیاری از مدارس در برابر زلزله کاملاً مقاوم بودند و به محلی برای مدیریت بحران و ارائه خدمات به مردم تبدیل شدند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: مدارسی که آسیب دیدند نیز هیچ‌کدام از مدارس جدید و ساخته شده بر اساس آیین‌نامه‌ها نبوده و همه مدارس تخریبی از مدارسی بود که در لیست تخریب و بازسازی قرار داشت.

رخشانی‌مهر ادامه داد: مدارسی که اکنون بازسازی می‌شوند، مقاوم و بر اساس آیین‌نامه‌ها خواهد بود و اطمینان می‌دهیم این مدارس در برابر پس لرزه‌ها مقاوم باشند.

او افزود: ۷۸ مدرسه در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تخریب شد که اکنون با کمک خیرین بیش از ۲۰۰ مدرسه در حال ساخت است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به بهره‌برداری از 59 مدرسه در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اشاره کرد و گفت: مابقی این مدارس هم تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

رخشانی مهر افزود: اکنون در مناطق زلزله‌زده در نواحی شهری به جز یک هنرستان در شهر ثلاث‌باباجانی دیگر مدرسه کانکسی نداریم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز