عضو هیات رئیسه مجلس مطرح کرد:

لزوم برنامه‌ریزی برای ثروت سازی از طریق شبکه های گاز رسانی

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۱۴:۵۹:۳۹
کد خبر: ۷۵۶۱۳۶
لزوم برنامه‌ریزی برای ثروت سازی از طریق شبکه های گاز رسانی
نماینده مردم مشهد و کلات و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات گسترده جمهوری اسلامی در حوزه خدمات زیربنایی علی الخصوص گازرسانی گفت: نیازمند برنامه‌ریزی برای تبدیل این خدمات به ارزش افزوده و ثروت سازی هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در حاشیه دیدار با مدیرعامل شرکت گاز استان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در طول 40 سال گذشته زیرساخت های گسترده ای از جمله آب، برق، گاز و جاده را برای مردم فراهم کرده است. اما متاسفانه کاری که در این بین انجام نشده برنامه ریزی برای ایجاد یک شبکه ارزش افزوده و ثروت ساز از طریق این خدمات است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تعریف ارزش افزوده منطقه‌ای برای زیرساخت های فراهم شده در کشور افزود: تاکنون نگاه به این فعالیت ها صرفا اجتماعی بوده، در حالی که باید برنامه ریزی با رویکرد ثروث آفرینی و اقتصادی به این خدمات انجام شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره نشست کاری خود با مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: امروز درباره موضوعاتی همچون گازرسانی به روستاهای بخش مرکزی مشهد و کلات که در برنامه امسال شرکت گاز استان قرار داشته، وضعیت فعلی پروژه های در حال اجرا و همچنین اصلاح حریم خط لوله گاز پرفشار مذاکره کردیم که الحمدالله طبق گزارش های ارائه شده در مسیر تعیین شده در حال انجام ست.

قاضی زاده هاشمی با تشکر از اقدامات وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران در بحث گازرسانی روستایی یادآور شد: در سال های اخیر گازرسانی به روستاها شدت بسیار خوبی گرفته است. شاید تا پنج سال پیش به این نکته توجه خاصی نداشتیم و حداکثر روستاهایی که در مسیر خطوط انتقال بودند گاز دریافت می کردند. اما در حال حاضر تلاش می کنیم تا تمام آبادی هایی که در مسیر هستند گازدار شوند.

وی افزود: نقطه هدف گازرسانی روستایی در خراسان رضوی 97 درصد جمعیت تعیین شده که عدد بسیار فوق العاده ای است. کمتر از سه درصد نیز به جهات فنی امکان گازرسانی ندارند که برای آنها نیز باید فکری کرد تا با مدل های بهینه تامین انرژی آنها نیز فراهم شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز