معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد:

مشاهده یک مورد آنفلوانزای خوکی در استان

۱۳۹۷/۰۷/۰۲ - ۰۸:۲۳:۱۸
کد خبر: ۷۵۶۳۳۴
مشاهده یک مورد آنفلوانزای خوکی در استان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با بیان اینکه با برگشت حجاج به کردستان تمامی افراد مشکوک به بیماری تحت معاینه و آزمایش قرار گرفته‌اند، گفت: تنها یک نفر از این افراد مبتلا به آنفلوانزای خوکی و بقیه افراد مبتلا به آنفلوانزای فصلی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ فرزام بیدارپور گفت: با توجه به تغییرات فصلی فعالیت ویروس آنفلوانزا تشدید و موجب آنفلوانزای خوکی و فصلی در بدن افراد می‌شود.

وی تصریح کرد: افراد سالمند، کودکان، زنان باردار، بیماران صعب‌العلاج، افراد مستعد به دیابت و کسانی که سیستم بدن‌شان ضعیف است باید برای پیشگیری و درمان این ویروس، واکسن آنفلوانزا تزریق کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با بیان اینکه با برگشت حجاج به کردستان تمامی افراد مشکوک به بیماری تحت معاینه و آزمایش قرار گرفته‌اند، افزود: تنها یک نفر از این افراد مبتلا به آنفلوانزای خوکی و بقیه افراد مبتلا به آنفلوانزای فصلی هستند.

بیدارپور ذکر کرد: علایم آنفلوانزا شامل سرفه، سردرد، بدن درد، گلو درد، خستگی و لرز است و بخصوص تب و گلو درد از علائم اصلی این ویروس است.

وی بیان کرد: هر شخصی با علائم شبیه آنفلوانزا بهتر است از محیط‌های کار و مراکز عمومی دور بماند و برای تهیه واکسن اقدام کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با بیان اینکه واکسن آنفلوانزا در پیشگیری این بیماری موثر است، گفت: تمامی پزشکان و داروخانه‌ها مجوز تحویل واکسن آنفلوانزا به افراد مبتلا را دارند تا از شیوع این بیماری جلوگیری شود.

بیدارپور با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان مبتلا به آنفلوانزا نباید این مدت به مدرسه بروند، خاطرنشان کرد: به دلیل واگیردار بودن این بیماری دانش‌آموزان در مدرسه به راحتی می‌توانند به همکلاس‌های خود این ویروس را انتقال دهند در نتیجه بهتر است این مدت در خانه مانده و استراحت کنند.

وی در پایان با بیان اینکه افراد باید در مدت این بیماری نکات بهداشتی را رعایت کنند، یادآور شد: شتسشوی دست‌ها در پیشگیری از عفونت‌های ویروسی شامل آنفلوانزای فصلی و خوکی به خوبی موثر است، حتی قطره‌های بسیار ریز از ترشحات بینی و حلق ممکن است سبب آلودگی و انتقال آن به انگشت به دهان، بینی و چشم شود.

 

نظر شما