مدیر کل اقتصادی استانداری خراسان رضوی :

عرضه ۱۲۸ تن گوشت قرمز طرح تنظیم بازار طی کمتر از دو هفته

۱۳۹۷/۰۷/۰۲ - ۰۸:۲۳:۵۳
کد خبر: ۷۵۶۳۳۵
عرضه ۱۲۸ تن گوشت قرمز طرح تنظیم بازار طی کمتر از دو هفته
مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت : طی کمتر از دو هفته اخیر بالغ بر 128 تن گوشت قرمز منجمد (گوساله) طرح تنظیم بازار با هدف تعدیل قیمت ها عرضه شد.

 به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رسولیان در جلسه ستاد تنظیم بازار استان افزود : از این میزان گوشت 48 تن در اختیار هیات های عزاداری در این ایام قرار گرفته است.

وی عنوان کرد : در کنار عرضه گوشت قرمز منجمد ، واردات گوشت گرم هم به استان آغاز شده و در حال حاضر این گوشت وارد بازار شده است و عرضه این گوشت در بازار از طریق نمایشگاه های عرضه مستقیم بویژه در حاشیه شهر مشهد و مناطق محروم همچنان ادامه می یابد.

 وی گفت : هم اکنون روزانه به طور متوسط حدود 10 تن گوشت قرمز گرم از طریق فروشگاه های شهرداری "شهرما" توزیع می شود و تلاش بر افزایش این میزان است.

وی با بیان اینکه وضعیت گوشت مرغ هم اکنون شرایط نسبتا خوبی دارد و قیمت ها تعدیل و تثبیت شده است ، افزود : در این میان با توجه به تولید مرغداران ، روند خرید گوشت مرغ برای ذخیره سازی هم آغاز شده است تا مرغداران هم متضرر نشده و تولید حفظ گردد.

وی تصریح کرد : در سایر اقلام هم به تناسب شرایط بازار ، مدیریت لازم اعمال می شود چنانکه برنج طرح تنظیم بازار و نیز انبارهای کشف شده احتکاری بر اساس مصوبه ستاد در بازار و در قالب فروشگاه های تعاونی ، زنجیره ای و شهرداری و غیره با نرخ هر کیلو 70 هزار ریال در حال عرضه است.

 رسولیان تصریح کرد : طی شش ماهه اول امسال 380 تن گوشت گوساله  در سطح استان عرضه شده که بیش از سه برابر همین زمان در سال گذشته است و مرغ طرح تنظیم بازار عرضه شده هم در این مدت 2 هزار و 475 تن می باشد که سال قبل این زمان دو هزار و 100 تن بوده است.

وی همچنین در بحث وضعیت بازار لاستیک خودرو هم گفت : به منظور مدیریت بازار تا کنون در استان هفت هزار حلقه لاستیک در قالب طرح تنظیم بازار عرضه شده است.

 وی افزود : عمده این لاستیک ها که حدود 5 هزار حلقه است مربوط به خودروهای سنگین و کامیون و تریلراست و تلاش بر افزایش سهمیه بیشترو توزیع آن در سطح استان است.

به گفته وی ، اعمال نظارت و کنترل با روش های سلبی و ایجابی به دقت بر بازار اعمال می شود و در صورت بروز هر گونه اخلال به سرعت نسبت به مدیریت شرایط اقدام می شود .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز