مدیر مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان مرکزی:

۱۰۰ واحد فناور از خدمات مرکز رشد استان مرکزی برخوردارند

۱۳۹۷/۰۷/۰۲ - ۱۲:۳۹:۴۷
کد خبر: ۷۵۶۵۳۷
۱۰۰ واحد فناور از خدمات مرکز رشد استان مرکزی برخوردارند
مدیر مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان مرکزی گفت: 100 واحد فناور و صاحب ایده در این استان از خدمات مرکز رشد و پیش رشد پارک علم و فناوری اراک بهره مند هستند.

به گزارش برنا از اراک، «مجید شمسی» افزود: زمینه فعالیت اغلب این واحدها در حوزه IT و پس از آن رشته های فلزی، برق و اتوماسیون و شیمیایی است.
وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بالای استان مرکزی به عنوان قطب صنایع شیمیایی، فلزی و کشاورزی کشور انتظار می رود که استقبال صاحبان ایده در زمینه صنایع فلزی و شیمیایی بیوتکنولوژی ، نانو و زیر شاخه های کشاورزی متناسب با قابلیت های استانی افزایش یابد.
مدیر مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان مرکزی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 450 واحد فناور از خدمات پیش رشد و مرکز رشد استان مرکزی استفاده کرده و به تجاری سازی رسیده اند.
شمسی توضیح داد: یکی از معضلات جدی در حوزه کسب و کار مبتنی بر ایده و فناوری در استان مرکزی این است که گفتمان واحد در مفاهیم و اکوسیستم کارآفرینی نوین در مجموعه مدیریتی و زنجیره اجرایی استان به خوبی جا نیفتاده که این نقیصه باید به سرعت جبران شود.
وی یادآور شد: شرکت های فناور توانمند و کیفی متعددی در استان وجود دارد اما شرایط بازار کار برای آنان در حد انتظار نیست و با وجود این پتانسیل ها برخی نیازهای استانی هنوز از سایر مناطق کشور تامین می شود.
مدیر مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان مرکزی خاطرنشان کرد: حمایت از واحدهای فناور تنها پشتیبانی مالی نیست بلکه این شرکت ها برای نقش آفرینی در فضای کسب و کار باید مهارت های لازم و قواعد بازی را بدانند.
شمسی اظهار داشت: مرکز رشد از ساختارهای اصلی پارک علم و فناوری است که در راستای شکل گیری، رشد و توسعه کسب و کارهای نوپای مبتنی بر ایده فعالیت می کند و بستر حمایتی از اهداف اقتصاد دانش محور را بسط می دهد.
وی گفت: همراهی با صاحبان ایده در نمونه سازی محصولات قابل ارائه به بازار، بستر سازی برای تجاری شدن پژوهش و ایده ها، ایجاد فضای رشد مهارتی و آموزش شرکت های نوپا، کمک به کارآفرینی و رونق اقتصادی با محوریت نوآوری از اهداف مهم مرکز رشد استان مرکزی است.
مدیر مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان مرکزی خاطرنشان کرد: شرکت های نوپا ثبتی و یا در مراحل ثبت هدف مرکز رشد هستند و متقاضیان مشمول می توانند با استقرار دفتر کار و بهره مندی از تجهیزات فنی تخصصی ، آزمایشگاهی و خدمات رفاهی و ارتباطی با هزینه محدود آمادگی آموزشی و مهارتی برای ورود در بازار کار را پیدا کنند.
شمسی بیان کرد: در سایت جدید پارک علم و فناوری و مرکز رشدزیرساخت اینترنت از فیبر نوری تامین شده است که امکانی مناسب برای واحدهای فناور مستقر است.
وی یادآور شد: ارائه خدمات مشاوره حقوقی، بازرگانی، مدیریت بازار، برندسازی، ثبت سرمایه های فکری و طرح های تجاری، آشنایی با اصول مذاکره و فرآیند قیمت گذاری کالا و محصولات گوشه ای از خدمات آموزشی مرکز رشد به واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد است.
مدیرمرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان مرکزی گفت: در رویکرد جدید مرکز رشد استان حمایت و تقویت شرکت های فناور در حوزه علوم انسانی را نیز در برنامه دارد و در این راستا تاکنون از رشته فرش و روانپزشکی پیشنهادهایی در دست پیگیری است که هدف از این مهم تبدیل ایده های علوم انسانی در مسیر تجاری سازی و تولید ثروت است.
شمسی افزود: هر ایده مبتنی بر فناوری که توجیه اقتصادی داشته باشد و بتواند پیوست های ورود به کسب و کار را به خوبی تعریف کند مورد حمایت است و در این زمینه بهره مندی از تیم کاری متخصص و ارائه طرح تجاری واقع بینانه محور کار است.
وی عنوان کرد: در مجموع هر شرکت فناور می تواند سه سال و 6 ماه از خدمات مرکز رشد بهره مند شود که این مزایا در قالب ارائه یک ساله قرارداد تا رسیدن به شرایط تجاری سازی مسیر است.
شمسی توضیح داد: 6 ماه از این مهلت مربوط به واحدهای فناوری است که هنوز طرح آن ها به ساخت و یا دانش فنی نهایی نرسیده و یا در تحلیل بازار و شرایط آن مهارت ورزی کامل را ندارند و در قالب دوره پیش رشد فعالیت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: واحدهای فناوری که مهارت لازم را در مراکز رشد کسب می کنند می توانند پس از گذر از این مرحله متقاضی پذیرش در پارک علم و فناوری شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز