سفیر ایران در نیجریه:

مبادلات تجاری یزد با نیجریه توسعه می‌یابد

۱۳۹۷/۰۷/۰۲ - ۱۳:۱۰:۴۱
کد خبر: ۷۵۶۵۶۱
مبادلات تجاری یزد با نیجریه توسعه می‌یابد
سفیر ایران در نیجریه با اشاره به توانمندی‌های یزد در زمینه های صنعتی، ‌معدنی، غذایی و گردشگری بر افزایش روابط و توسعه مبادلات تجاری این استان با کشور یادشده آفریقایی تاکید کرد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ مرتضی رحیمی زارچی روز دوشنبه در دیدار با ‌معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد گفت: با توجه به توانمندی‌ها، زمینه علاقه‌مندی نیجریه برای توسعه همکاری‌های بازرگانی و سرمایه گذاری را در استان بیشتر کرد.

وی افزود: عمده‌ کالاهای وارداتی نیجریه ماشین‌آلات، مواد معدنی ، کالاهای مصرفی و صنایع غذایی است که در واردات ماده معدنی روی و محصولات کنجدی آماده توسعه مبادلات با یزد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری نیز با بیان اینکه مدیریت ارشد استان علاقه‌مند به توسعه ارتباط و همکاری‌ با کشورهای دنیا به‌ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی است، از آمادگی یزد برای افزایش همکاری با نیجریه خبر داد.

علی زینی وند افزود: در استان ‌بیش از 800 نوع کالای متنوع‌ از جمله برخی برندهای معروف تولید می‌شود و این آمادگی وجود دارد که در حوزه‌های اقتصادی، ‌صنایع غذایی، کاشی و سرامیک، صنایع دستی، معادن و صنایع نساجی با قاره آفریقا و نیجریه همکاری‌ها را توسعه دهیم.

معاون استانداری یزد تصریح کرد: با توجه به ‌ثبت جهانی یزد 18 تیرماه 1396 در سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو)، ظرفیت‌های معدنی و جوار معدنی زیادی در استان وجود دارد.

وی از یزد به عنوان بزرگترین استان تولیدکننده کاشی و سرامیک ایران یاد کرد و یادآور شد: در این منطقه علاوه بر تولید محصولات با کیفیت، امانتداری و صداقت مردم آن در امر تولید ‌و معامله، ظرفیت ‌های فراوانی برای همکاری با کشورهای خارجی فراهم است.

زینی وند خاطرنشان کرد: یکی از ‌خلاهایی که در حوزه صادرات وجود دارد یافتن بازار فروش مناسب با نگاه بین المللی و بازاریابی دقیق برای یافتن مشتری ‌است، اگر این بازار وجود نداشته باشد تولید کالا یا محصول، فایده لازم را نخواهد داشت.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به برگزاری نمایشگاه بین المللی در نیجریه در آینده‌ای نزدیک شاهد افزایش همکاری های یزد و این کشور در حوزه‌های اقتصادی، تجاری و گردشگری خواهیم بود.

کشور نیجریه در غرب آفریقا قرار دارد که با بیش از 195 میلیون نفر، پرجمعیت‌ترین کشور این قاره به شمار می‌رود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز