مدیرکل دفتر امور اجتماعی ،فرهنگی استانداری کرمانشاه:

مصرف امروزی با فرهنگ ایرانی، اسلامی همخوانی ندارد

۱۳۹۷/۰۷/۰۳ - ۱۱:۳۵:۳۷
کد خبر: ۷۵۶۹۰۸
مصرف امروزی با فرهنگ ایرانی، اسلامی همخوانی ندارد
استفاده از کالای خارجی به معنای اشتغالزایی برای جوانان خارجی و بیکاری جوان ایرانی است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علیرضا گودرزی مدیرکل دفتر امور اجتماعی، فرهنگی استانداری کرمانشاه با توجه به نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری با موضوع حمایت از کالای ایرانی گفت: از ابتدای سال بسته جامع اجتماعی-فرهنگی با محتوای حمایت از کالای ایرانی را در دستور کار قراردادیم.

او افزود: یکی از مشکلاتی که درعدم مصرف کالاهای ایرانی داریم مسائل فرهنگی است که باید مردم در استفاده از کالای ایرانی همراهی داشته باشند و بدانند استفاده از کالای خارجی به معنای اشتغالزایی برای جوانان خارجی و بیکاری ایرانیان است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی ،فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت: برخی کالاهای اساسی را در داخل کشور رصد کرده ایم که در زمینه پوشاک ۵۰۰هزار تن در کشور فعالیت می‌کنند که ۴۰درصد پوشاک مورد نیاز کشور از طریق این افراد تهیه می‌شود.

 گودرزی ادامه داد: مابقی کالاها از خارج وارد می‌شود این در حالی است که اگر تنها ۲۰درصد پوشاک کشور را تامین کنیم می‌توانیم برای ۲۵۰هزار نفر اشتغالزایی داشته باشیم.

او افزود: همه ساله با استفاده از کالاهای خارجی و قاچاق ۳۵۰هزار فرصت شغلی از بین می‌رود و در بحث تولید راهکارهایی نظیر نوسازی، بازسازی و تقویت تکنولوژی روز در اصناف و واحدهای تولیدی، توانمندسازی اصناف صادرات‌گرا و توسعه بازار محصولات صنفی و معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق صداوسیما، همکاری با وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی ،فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت: ۲۵هزار فرهنگی و ۳۰۰هزار دانش‌آموز در سطح استان کرمانشاه داریم که اگر این افراد مجاب شوند از کالای ایرانی استفاده کنند انقلابی در اشتغال ایجاد می‌شود.

گودرزی خواستار رونق دادن به کالای ایرانی با دادن تخفیف و سوبسید از سوی دولت شد و ادامه داد: اعطای تسهیلات مادی و معنوی، توجه به سلامت و بیمه کارگران، ارائه آموزش و حرفه‌ای کردن کارگر که نقطه آغاز کیفیت کالا است سبب می‌شود کالا مورد پسند جامعه ایرانی باشد.

او تاکید به آموزش مدیران و صاحبان صنایع در جهت برندسازی داشت و افزود: بسیاری از شرکت‌ها چند سال فعالیت می‌کنند اما پس از مدتی ورشکست می‌شوند چون از علم و دانش روز برخوردار نیستند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی ،فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت: باید از طریق صداوسیما و سایر رسانه‌ها فرهنگ مصرف لازم است متحول شود.

او افزود: الگوی مصرف امروزی با فرهنگ ایرانی- اسلامی همخوانی ندارد بنابراین باید مردم را اقناع کنیم از اسراف جلوگیری کنندتا بتوانیم به سمت مصرف کالای ایرانی حرکت کنیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی ،فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت: طرح حمایت از کالای ایرانی تدوین شده و آماده ابلاغ به دستگاه‌هاست، و باید این واقعیت را به مردم بگوییم که از نظر فرهنگی و اجتماعی اگر از کالای ایرانی استفاده نکنند با خیل بیکاران مواجه می‌شوند.

گودرزی افزود: برای حل معضل بیکاری کرمانشاه با توجه به آمار بالای بیکاری، یکی از راهکارها حمایت از کالای ایرانی و تولیدات داخل استانی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز