معاون آموزش دانشگاه اراک:

دانشگاه اراک در آستانه راه اندازی دانشکده های هنر و حقوق

۱۳۹۷/۰۷/۰۳ - ۱۳:۳۴:۳۰
کد خبر: ۷۵۶۹۴۱
دانشگاه اراک در آستانه راه اندازی دانشکده های هنر و حقوق
معاون آموزش دانشگاه اراک گفت: تا پایان سال جاری دانشکده هنر و معماری و دانشکده حقوق و علوم اقتصاد در دانشگاه اراک راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش برنا از اراک، محمد سلیمان‌نژاد عنوان کرد: دانشگاه اراک طی سال گذشته و سال جاری 6 رشته را فعال کرده است که رشته‌های فرش، حقوق و اقتصاد در سال گذشته و رشته مدیریت صنعتی، صنایع‌دستی و آمار در سال جاری راه‌اندازی شده است. 

وی با اشاره به سابقه 50 ساله دانشگاه اراک بیان کرد: دانشگاه اراک یک دانشگاه جامع است و لازم بود که رشته‌های پرمخاطب مانند حقوق و اقتصاد و مدیریت را داشته باشد به همین دلیل دانشگاه سیاست کلان خود را بر راه‌اندازی این رشته‌ها گذاشت، همچنین با توجه به سابقه دیرینه فرش در استان، راه اندازی رشته فرش نیز مدنظر قرار گرفت. 

سلیمان‌نژاد افزود: رشته های حقوق و اقتصاد رشته های کاربردی محسوب می‌شوند و دانشگاه تلاش بر ایجاد یک دانشکده در این حوزه داشت، به همین دلیل با جذب رشته های حقوق، اقتصاد و مدیریت صنعتی در واقع راه‌اندازی دانشکده حقوق و علوم اقتصاد نهایی شده است چراکه هر دانشکده نیازمند سه گروه آموزشی است، همچنین درصدد راه‌اندازی دانشکده هنر و معماری هستیم که تاکنون رشته فرش و صنایع‌دستی فعال شده است. 

وی با بیان اینکه بر این اساس، دانشگاه اراک در آستانه افتتاح 2 دانشکده حقوق و علوم اقتصاد و دانشکده هنر و معماری است، اضافه کرد: برای فعالسازی دانشکده هنر و معماری لازم است که یک رشته دیگر جذب شود که در این راستا درصدد راه‌اندازی رشته گرافیک هستیم و اگر مجوز این رشته دریافت شود دانشکده هنر رسما فعال می‌شود. 

معاون آموزشی دانشگاه اراک بیان کرد: علاوه بر رشته گرافیک با توجه به اهمیت و جایگاه روان‌شناسی و مشاوره در جامعه امروز، این دانشگاه درصدد راه‌اندازی رشته مشاوره است تا ارائه خدمات به جامعه در قالب فرم آکادمیک انجام گیرد.

وی تاکید کرد: سیاست دانشگاه بر این است که نخبگان استان امکان تحصیلات آکادمیک و تکمیلی در استان داشته باشند به همین دلیل راه‌اندازی دانشکده حقوق و هنر برای جلوگیری از خروج نخبگان مدنظر قرار گرفته است، خلاء رشته‌های مذکور باعث خروج دانشجو خاصه در علوم انسانی از استان می‌شود چراکه مسلما شاگرد اول رشته علوم انسانی تمایل به تحصیل در رشته حقوق، اقتصاد و مدیریت دارد و بر این اساس دانشگاه اراک سیاست خود را جذب این رشته و فعالسازی دانشکده‌ای در این راستا تعیین کرد، همچنین با همین رویکرد راه‌اندازی دانشکده هنر پایه‌گذاری شد. 

سلیمان‌نژاد بیان کرد: رشته‌های جذب شده در مقطع کارشناسی است و پس از فارغ‌التحصیلی دانشجویان، مقاطع ارشد و دکتری نیز راه‌اندازی می‌شود. 

معاون آموزشی دانشگاه اراک با اشاره به اینکه دانشگاه اراک در مقطع فوق‌دکتری نیز دانشجو دارد، افزود: باتوجه به اینکه برای توسعه رشته‌ها در مقطع فوق‌دکتری زیرساخت‌هایی نیاز است، در حال حاضر تنها رشته شیمی با سه دانشجو در گرایش‌های مختلف پذیرنده دانشجوی فوق‌دکتری است البته برای دیگر رشته‌ها نیز دانشجوی متقاضی وجود دارد که با ایجاد زیرساخت‌ها راه‌اندازی می‌شوند. 

  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز