رییس اتحادیه میوه و تره بار مشهد عنوان کرد:

عامل اصلی کاهش تولید گوجه فرنگی چیست ؟

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۰۸:۳۳:۴۲
کد خبر: ۷۵۷۲۱۹
عامل اصلی کاهش تولید گوجه فرنگی چیست ؟
رییس اتحادیه میوه و تره‌بار مشهد گفت: در صنف ما هرچه محصولات گران تر شود به ضرر ما است چرا که در این صورت مردم قدرت خرید ندارند.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ حسین مصدق گفت: علت افزایش گوجه کمبود تولید آن  و کم آبی است و کمبود تولید ناشی از آن است که معمولا یک سال کشاورزان محصولاتی همچون گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و... را زیاد می‌کارند در حالی که تقاضایی وجود ندارد و این باعث متضرر شدن آنان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین چون سال قبل تولید گوجه زیاد بود و کشاورزان با تولید گوجه با قیمت فروش 800 یا 1000 تومان ضرر می‌کردند، امسال نسبت به سال قبل کمتر سراغ کشت گوجه رفتند و همچنین مسایل کم آبی هم در کاهش تولید گوجه دخیل بوده است.

وی درباره صادرات گوجه فرنگی و سیب زمینی اظهار کرد: ما صادر کننده گوجه و سیب زمینی به افغانستان و عراق هستیم و این موجب می‌شود با کمبود مواجه شویم، در حالی که مسوولین نباید اجازه این کار را دهند چرا که این کالاها اساسی وضروری هستند و فقیر و غنی همه به این محصولات نیاز دارند، ما نمیتوانیم دخالت کنیم و مسوولین خودشان باید در این خصوص تصمیم بگیرند.

رییس اتحادیه میوه و تره بار مشهد درمورد سطح قیمت ها در بازار گفت: قیمت‌ها در سطح عمده فروشی‌ها و میادین بار ثابت نیست و عرضه و تقاضا حاکم است، اما در سطح شهر ما مصوبه ای داریم که برمبنای نرخ تعیین شده کالا را به مردم عرضه می‌کنیم و اگر تخلفی صورت بگیرد باید با آن برخورد شود. 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز