افتتاح ۸ مدرسه بنیاد برکت در آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۱۴:۱۰:۱۰
کد خبر: ۷۵۷۴۸۲
افتتاح ۸ مدرسه بنیاد برکت در آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور
در آیینی که به مناسبت افتتاح مدارس بنیاد برکت در سراسر کشور با حضور رییس دفتر مقام معظم رهبری، رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برگزار شد در آذربایجان غربی ۸ مدرسه با ۲۱ کلاس درس در قالب ۱۱۰ مدرسه بنیاد برکت در سراسر کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، آیت الله گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری در این آیین با اشاره به خدمات ستاد  اجرایی فرمان امام (ره) در استان آذربایجان غربی گفت: این ستاد به همراه بنیاد برکت علاوه بر این ۸ مدرسه  تا کنون ۱۲ طرح اقتصادی با ۱۵۸۲ میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۴۱۶۰ نفر و ۲۱۱۱ طرح زیربنایی در استان آذربایجان غربی به اتمام رسانده است.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در ارتباط تصویری با محل برگزاری مراسم افتتاح این طرح ها با اشاره به آثار طرح های بنیاد برکت در حوزه محرومیت زدایی به وضعیت سرانه آموزشی  نیز پرداخت و گفت: استان آذربایجان غربی در بخش سرانه آموزشی در وضعیت مطلوبی نبوده و جزو ۳ استان انتهایی کشور است و برای بهبود این وضعیت و ارتقاء شاخص های آموزشی نیازمند اهتمام ویژه و فعالیت و مشارکت بیشتر نهادها و سازمانهایی خیریه و عام المنفعه ای نظیر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندارنیز در حاشیه این مراسم گفت:در این مراسم شاهد افتتاح ۸ مدرسه احداثی بنیاد برکت با ۲۱ کلاس درس و با اعتبار ۲۱ میلیارد ریال در آذربایجان غربی بودیم که با توجه به نیاز استان به افزایش سرانه های آموزشی و تخریب و بازسازی مدارس فرسوده درخواست مشارکت بیشتر این مجموعه در استان را مطرح کردیم که امیدواریم با افزایش فعالیت ها و حضور بیشتر آن شاهد سرعت دهی به رفع محرومیت ها و کمبودها در تمامی عرصه های عمرانی ، تولیدی و آموزشی باشیم.

پیمان آرامون در خصوص پروژه های محرومیت زدایی در مناطق دور افتاه استان نیز افزود: با مشارکت بنیاد علوی از مجموعه نهادهای بنیاد مستضعفان طرح جامع محرومیت زدایی در شهرستان چالدران به عنوان پایلوت آغاز شده که در سال ۹۸ مرحله نخست طرح های اجرایی آن به بهره برداری می رسد.

در این مراسم که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد از مرحله دوم طرح احداثی ۱۰۰۰ مدرسه بنیاد برکت  ۱۱۰ مدرسه با ۶۰۰ کلاس درس در ۲۱ استان به بهره برداری رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز