استاندار مرکزی:

استان مرکزی کمترین آمار فساد دستگاه های اداری کشور را دارد

۱۳۹۷/۰۷/۰۶ - ۱۱:۰۶:۰۶
کد خبر: ۷۵۷۹۹۳
استان مرکزی کمترین آمار فساد دستگاه های اداری کشور را دارد
استاندار مرکزی گفت: این استان بر اساس گزارش مرکز تحقیقات و پژوهش های مجلس شورای اسلامی، کمترین میزان و آمار فساد در دستگاه های اداری کشور را دارد.

به گزارش برنا از اراک، سید «علی آقازاده» در نشست شورای اداری استان مرکزی افزود: گزارشی در خصوص میزان فساد دستگاه های دولتی از سوی این مرکز منتشر شده که استان مرکزی در پایین ترین رده این جدول قرار گرفته که این مهم جای تقدیر دارد.
وی بیان کرد: تخلفاتی در دستگاه های دولتی این استان وجود داشته اما از میانگین کشوری پایین تر است و مدیران باید بکوشند ضمن حفظ این شرایط با مراقبت های خاص درصد تخلفات را هر روز کاهش دهند.
استاندار مرکزی ادامه داد: مردم خواهان سلامت در دستگاه های اجرایی هستند و باید با افزایش نظارت بر عملکرد دستگاه ها زمینه امید در جامعه تقویت شود.
آقازاده تصریح کرد: میزان صادرات استان مرکزی درنیمه نخشت امسال با 12 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 520 میلیون دلار رسیده و پیش بینی می شود که در نیمه دوم سال عملکرد این حوزه روند افزایشی داشته باشد.
وی گفت: میزان واردات استان مرکزی در نیمه اول امسال 173 میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه قبل کاهش چشمگیری داشته است.
استاندار مرکزی اضافه کرد: این استان هفته آینده (10 مهرماه) میزبان برگزاری چهل و یکمین دوره از مسابقات قرآن و عترت کشور است که همه دستگاه های اجرایی، نهادها، تشکل های مردم نهاد، شورای اسلامی شهر و شهرداری اراک باید همه تلاش خود را برای برگزاری باکیفیت این دوره از مسابقات به کار گیرند.
آقازاده در خصوص اعتراض کامیونداران در چند روز گذشته نیز گفت: در مباحث مطرح شده حق با کامیونداران است زیرا این قشر تا چهار ماه گذشته لاستیک با قیمت حدود 20 میلیون ریال تهیه می کردند اما قیمت این کالا به حدود 70 میلیون ریال افزایش یافته است.
وی عنوان کرد: تامین معیشت کامیونداران از طریق کار با خودور است و به این قشر اجازه افزایش کرایه بیش از 19 درصد داده نشده است.
استاندار مرکزی ادامه داد: دولت باید حداقل های نیازمندی این قشر از جمله لاستیک، باتری و برخی لوازم یدکی را فراهم کند.
آقازاده بیان کرد: با وجود اخباری از کاهش بارگیری کالا در چند روز گذشته در سطح کشور، استان مرکزی با تلاش و همکاری اتحادیه کامیونداران کمترین مشکل را داشته است.
وی گفت: هر جایی که در خصوص بارگیری مشکلاتی در این استان احساس شده سپاه روح الله و شرکت پخش فرآورده های نفتی کامیون های خود را وارد کردند و این موضوع به بهترین شکل ممکن مدیریت شده است.
استاندار مرکزی اضافه کرد: تلاش دستگاه های اجرایی در بخش های مختلف باید به گونه ای باشد که قابل دفاع باشد و دولت همه تلاش خود را برای رفع مشکلات مختلف جامعه به کار گرفته اما عملکرد برخی دستگاه ها است که به آبروی دولت ضربه می زند.
وی گفت: حضور ایران در سازمان ملل به گونه ای بود که قضاوت دنیا را درخصوص سخنرانی روسای جمهوری ایران و آمریکا برابر جشم جهانیان آشکار کرد.
استاندار مرکزی افزود: رفتار و صحبت های ترامپ برای جامعه جهانی نیز خفت است و افکار جهانی رفتار مسئولان ایران و آمریکار ا می بینند و تحلیل می کنند.
آقازاده توضیح داد: مسیر پیش روی کشور سخت است اما همه باید بکوشند در سایه وحدت حرکت کنند و عملکردها به گونه ای باشد تا مردم رابیش از پیش امیدوار کند.
وی ادامه داد: تحریم ها آخرین زور آمریکا علیه ایران است که بخش زیادی از آن با بوق های رسانه ای درشت نمایی شده است.
استاندار مرکزی ادامه داد: هیچ کدام از کشورهای دنیا همراه آمریکا نیستند و در نشست روز گذشته (چهارشنبه) شورای امنیت سازمان ملل اگرچه ترامپ رئیس جلسه بود اما هر 14 عضو حتی نزدیکترین متحد آمریکا یعنی انگلیس از موضوع برجام، ایران و تعهد نامه بین المللی دفاع کرد.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست گفت: شرایطی که بر کشور حاکم است از حیث اقتصادی بسیار ویژه، حساس و سخت است و نباید واقعیت ها را کتمان کرد.
«علی ابراهیمی» افزود: دورنمایی که برای مباحث اعتباری و اقتصادی کشور در حال ترسیم است خیلی روشن نیست و باید با درایت و حساسیت بیشتری حرکت کرد.
وی بیان کرد: مشکلات انباشته کشور باید به سرعت حل و فصل شود و پیش آمادگی برای بحران های احتمالی تقویت شود.
نماینده مردم شازند در خانه ملت ادامه داد: ثابت نگه داشتن قیمت اقلام انرژی باعث شده بخش زیادی ار سرمایه کشور خارج شود و تا زمانیکه با قیمت های واقعی کنار نیاییم و همه چیز به صورت طبیعی نشود موفقیتی حاصل نمی شود.
ابراهیمی اظهار داشت: مدیران در مجموعه ای که مسئولیتی برعهده دارند باید تلاش کنند که شرایط کنونی را به درستی راهبری کنند و بیش از این به نارضایتی ها دامن زده نشود.
وی گفت: جلوگیری از اسراف و هزینه های غیرضروری در دستگاه های اجرایی امری حیاتی است و برگزاری برخی همایش ها و برنامه باید از دایره فعالیت های دولت حذف شود.
ابراهیمی عنوان کرد: شرایط فعلی کشور عزم جدی در صرفه جویی طلب می کند تا بتوان از مسیر دشمنی آمریکا و جنگ تمام عیار اقتصادی، آبرومندانه و سرافراز بیرون آمد.
وی به تمرکز بر طرح های نیمه کاره با اولویت اهمیت آنان تاکید کرد.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: سخنان رئیس جمهوری ایران در مجمع سازمان ملل سنجیده و انقلابی بود که جای تقدیر دارد.
«محمد حسینی» افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران از اقتدار خاص و منابع سرشار برخوردار است و باید برای کاهش مشکلات، مدیریت ها و سیاست ها اصلاح شود.
وی بیان کرد: دشمن هیچ زمانی بر ایران پیروز نمی شود زیرا همیشه حق پیروز است و جمهوری اسلامی ایران پیرو حق و حقیقت است.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکلاتی در حوزه آموزش کشور به ویژه آموزش و پرورش وجود دارد که باید با مطالعه و برنامه در راستای حل آن گام برداشت.
حسینی اظهار داشت: توسعه فضاهای آموزشی بیشتر برای دانشگاه فرهنگیان ضروری است.
وی تصریح کرد: حضور معلمان بازنشسته پس از سال های طولانی از عمر بازنشستگی در مدارس موجب گله مندی والدین شده است و از مسئولان ذیربط انتظار است که به این مشکل به صورت ریشه ای رسیدگی شود.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: میزان صادرات غیرنفتی ایران در نیمه نخست امسال به 22 میلیارد دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه قبل افزایش یافته است اما 18 میلیارد دلار این میزان هنوز به کشور برنگشته تا در بازار ثانویه تزریق شود.
حسینی تصریح کرد: میزان فروش نفت کشور نسبت به مدت مشابه قبل نیز افزایش داشته و در 6 ماه اول امسال 120 درصد تحقق درآمد وصولی در این بخش رخ داده است.
وی عنوان کرد: ارزیابی هابیانگر آن است که وضعیت کشور روال موثری دارد اما در مقابل از نظر برنامه ریزی، فرهنگی، ثبت سفارش و سایر موارد خوب عمل نمی شود.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی افزود: صنایعی می تواند در شرایط فعلی در کشور رشد کند که 100 درصد به منابع داخلی وابسته باشد و از صاحبان صنعت درخواست می شود که آستانه تحمل و انگیزه بیشتری داشته باشند و برای هرچه بیشتر شکوفایی اقتصادی با توان داخل بکوشند.
حسینی عنوان کرد: آرایش مدیران کشور و دولت باید منطبق با شرایط روز باشد و انتظار است دایره مدیریتی استان با حساسیت و برنامه منسجم تری در صحنه حاضر باشند و همه تلاش خود را به کار گیرند تا خدمت رسانی به مردم روز به روز افزایش یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز