رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل"

کشت الگوی مصرف و اصلاح الگوی کشاورزی ضروریست

۱۳۹۷/۰۷/۰۷ - ۱۲:۱۲:۰۰
کد خبر: ۷۵۸۳۵۱
کشت الگوی مصرف و اصلاح الگوی کشاورزی ضروریست
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت:کشت الگوی مصرف و اصلاح الگوی کشاورزی به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت کشاورزی استان یک امر لازم و ضروری است که در این زمینه کشت دانه‌های روغنی مبنای کار قرار گرفته و 20 هزار تن روغن با احداث کارخانه روغن‌کشی در حال طی مراحل قانونی است که برنامه‌های مناسبی در این زمینه تدوین شده است.

به گزارش برنا،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اجرای طرح پایاب سد خداآفرین نیز 1.5 میلیون تن به میزان تولیدات محصولات کشاورزی می‌افزاید که این امر نیز به عنوان یک اولویت اساسی در نظر گرفته شده و تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم تولید محصولات کشاورزی استان را به حد مطلوب و قابل قبول برسانیم.

نیکشاد تصریح کرد: سردخانه‌ها و انبارهای ذخیره محصولات 130 هزار تن ظرفیت دارند که این امر سبب اشتغال‌زایی برای 350 نفر می‌شود و تا پایان سال 350 فرصت شغلی در این زمینه ایجاد خواهد شد که بی‌شک این مسئله کمک شایانی به رشد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی خواهد کرد که امیدواریم این موضوع مورد توجه واقع شود.

خلیل نیکشاد گفت: به منظور حفظ و نگهداری محصولات تولیدی کشاورزی و نیاز مبرم استان به این امر 16 سردخانه و انبار مجهز و نوین در نقاط مختلف استان اردبیل احداث می‌شود.

وی با اشاره به این که مجوز تاسیس سردخانه و انبارهای مختلف صادر شده است بیان کرد: پنج سیلو نیز با هدف ذخیره غلات با ظرفیت نگهداری 300 هزار تن احداث می‌شود که اقدامات لازم در این زمینه انجام یافته و تلاش ما بر این است که بتوانیم صنایع تبدیلی و تکمیلی استان را به حد مطلوب و قابل قبول برسانیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز