مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان:

نشاط خانواده ارتباط مستقیمی با نشاط زن خانه دارد/ سلامت زنان از اهمیت بیش‌تری برخوردار است

۱۳۹۷/۰۷/۰۷ - ۱۳:۳۰:۴۴
کد خبر: ۷۵۸۴۰۴
نشاط خانواده ارتباط مستقیمی با نشاط زن خانه دارد/ سلامت زنان از اهمیت بیش‌تری برخوردار است
ناهید پرویزپورگفت: زنان شاغل که نسبت به زنان خانه‌دار مشغله بیش‌تری دارند باید بیشتر به مسئله سلامت توجه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛پرویزپور روز شنبه  در جلسه توجیهی اجرای طرح غربالگری سلامت بانوان شاغل در استانداری و فرمانداری خرم‌آباد،اظهار کرد:سلامت به معنای عام یکی از نیازهای اساسی برای رسیدن به توسعه پایدار است که می‌تواند ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی جامعه را تحت تاثیر قرار دهد.

او افزود: از طرف دیگر سلامت زنان به‌واسطه‌ی نقش‌های متفاوتی که در اجتماع و خانواده دارند از جمله فرزندآوری و تربیت آنان، همسرداری، انجام فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی از اهمیت بیش‌تری برخوردار است چراکه اگر زن از سلامت کامل برخوردار نباشد نمی‌تواند کارکردهای خود را به‌خوبی انجام دهد و تاثیر آن به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در محیط خانواده و محل کار مشهود می‌شود.

به گفته پرویزپور بی‌تردید نشاط خانواده ارتباط مستقیمی با نشاط زن خانه دارد و از این رو باید زنان شاغل که نسبت به زنان خانه‌دار مشغله بیش‌تری دارند به این مهم توجه داشته باشند.

او یادآورشد: زنان به‌واسطه ساختار فیزیکی خاصی که دارند علاوه بر بیماری‌های مشترک با مردان ممکن است در معرض تهدید بیماری‌های دیگری هم‌چون سرطان سینه، سرطان دهانه رحم، پوکی استخوان، حملات قلبی و... باشند.

پرویزپور تاکید کرد: متاسفانه دیده می‌شود که زنان شاغل به‌دلیل همین مشغل‌ها از سلامت خود غافل می‌شوند و بیش‌تر وقت خود را صرف  امورات مربوط به دیگر اعضای خانواده می‌کنند و فکر می‌کنند اگر وقتی را برای رسیدگی به سلامت خود اختصاص دهند از انجام امورات دیگر باز می‌مانند و به اصطلاح وقت کم می‌آورند.

مدیرکل حوزه بانوان استانداری لرستان یادآورشد: به‌همین دلیل تصمیم گرفته شد با همکاری اداره کل ورزش و جوانان برای اولین‌بار طرح غربالگری سلامت بانوان استانداری و فرمانداری خرم‌آباد را اجرا کنیم و در مصوبه کارگروه بانوان هم به دستگاه‌های اجرایی تاکید شده است که این طرح را در ادارات خود اجرا نمایند.

پرویزپور گفت: در این طرح آزمایشات و معاینات اولیه سلامت بانوان توسط پزشک انجام می‌گیرد و در صورت نیاز به مراکز درمانی ارجاع می‌شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز