ابراهیمی عنوان کرد:

تا به امروز ٨٠٠ کشته در محور اراک-ازنا داریم

۱۳۹۷/۰۷/۰۸ - ۰۸:۴۵:۰۲
کد خبر: ۷۵۸۶۵۳
تا به امروز ٨٠٠ کشته در محور اراک-ازنا داریم
نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه قانونگذاری در بحث عدالت اجتماعی ضعیف عمل کرده است.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ علی ابراهیمی در آیین افتتاح همزمان ٦٠ کانون سلامت محله استان مرکزی که با حضور معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهر مهاجران برگزار شد، اظهار کرد: با توسعه تمدن و افزایش جمعیت و توسعه رویکرد شهرنشینی، سلامت اجتماعی اهمیت بالایی یافته است.

وی با تاکید بر اینکه بی توجهی به سلامت در جامعه همه ابعاد زندگی را مختل می کند، افزود: در اکثر کشورهای دنیا شهرنشینی رویکرد جدید و غالب شده است و سلامت اجتماعی و رفتارهای بهنجار در جامعه از ضروریات محسوب می شود که اگر دقتی در این خصوص صورت نگیرد، سلامت فردی و اقدامات خانوادگی اثربخش نخواهد بود.

ابراهیمی با بیان اینکه قطعا سلامت اجتماعی موجب ایجاد نشاط اجتماعی خواهد شد، تصریح کرد: رویکرد دنیا توسعه سلامت عمومی است و این امر با مشارکت آحاد جامعه حاصل می شود و تشکل های مردمی در این راستا نقشی موثر دارند.

وی تاکید کرد:  جامعه از جایی دچار مشکلات اجتماعی شد که مباحث درگیر فردیت شد و به مشکلات اجتماعی در سطح کلان توجه نشد.

ابراهیمی با بیان اینکه مشارکت آحاد مردم در امور، تعلق خاطر جامعه را افزایش می دهد و قطعا کاهش مهاجرت را رقم می زند، به حادثه تروریستی اهواز اشاره کرد و گفت: باید به اقوام مختلف توجه داشت باید شرایطی فراهم شود که تعلق خاطر در جامعه شکل گیرد. جایی که یک تروریست از داخل کشور به هموطن خود حمله می کند، نشانگر کمبودها و سوءاستفاده دشمن از شرایط است. چنین شرایطی نشان می دهد که در حوزه اقدامات اجتماعی باید تجدید نظر کرد و مسیر برنامه ریزی دشمن در این حوزه را بست.

وی با بیان اینکه حوزه قانونگذاری در بحث عدالت اجتماعی ضعیف عمل کرده است، گفت: عدالت اجتماعی باید در کشور توسعه یابد و توزیع عادلانه ثروت و امکانات رفاهی را در جامعه شاهد باشیم، متاسفانه در حال حاضر همه امکانات در پایتخت و مراکز استان ها تجمیع شده است و مردم در حال ترک روستاها و جمع شدن در پایتخت هستند و این در حالی است که تهران در حال منفجر شدن از فشار جمعیت است.

این عضو مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبودهای موجود در مناطق جنوب شرقی کشور تصریح کرد: هر نهادی برای خود یک امپراتوری رقم زده است و حتی بخش خصوصی نیز چنین رفتاری را پیش گرفته است و تمام امکانات را در پایتخت متمرکز کرده اند. زمانی که امکانات و سرمایه در یک نقطه متمرکز می شود مردم هم در محل تجمع امکانات متمرکز می شوند. در واقع عصبانیت مردم از وضعیت موجود نشان از آن دارد که مسیر را اشتباه رفته ایم.

ابراهیمی با اشاره به وضعیت محور اراک - ازنا و با بیان اینکه این محور تا به امروز ٨٠٠ کشته بر جای گذاشته است، بر لزوم رفع مشکلات این محور تاکید کرد و گفت: امکانات باید در همه نقاط عادلانه توزیع شود و در شازند نیز باید صنایع بزرگ مسئولیت اجتماعی خود را بپذیرند و وظیفه خود را در قابل مردم پیرامون خود ادا کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز