صفی خانی،خبرداد :

سه هزار و ۸۲۹ فقره بازرسی از واحدهای صنفی و انبارهای کالا در لرستان

۱۳۹۷/۰۷/۰۹ - ۱۶:۰۸:۴۱
کد خبر: ۷۵۹۱۹۸
سه هزار و ۸۲۹ فقره بازرسی از واحدهای صنفی و انبارهای کالا در لرستان
"رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان"از سه هزار و 829 فقره بازرسی از واحدهای صنفی و انبارهای کالا از ابتدای تیرماه تاکنون در استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ محمد رضا صفی خانی درحاشیه  گشت و بازرسی واحدهای صنفی خرم آباد با بیان اینکه  این واحدهای احتکارکننده 250 میلیارد ریال جریمه شده اند به خبرنگاران ،اظهارکرد: در این مدت سه ماهه 2 هزار و 957 پرونده تخلفاتی به ارزش 290 میلیارد ریال تشکیل شده که احتکار سهم عمده ای در این تخلفات دارد.

او با تاکید بر اینکه مشکل تامین کالاهای اساسی در کشور وجود ندارد ،افزود: سفارشات در مبادی ورودی کشور اماده ترخیص است و مردم باید بدون توجه به شایعه سودجویان، با حفظ آرامش خود آرامش نسبی را در بازار ایجاد کنند.

صفی خانی تصریح کرد: نوسانات نرخ دلار تا حدودی موجب گرانی شده است اما مردم باید خودتحریمی و احتکار را کنار گذاشته و چنانچه واحد متخلفی را شناسایی کردند به 124گزارش دهند.

او گفت: در حوزه نظارت و بازرسی تمام تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت بر این بوده که تنش موجود در بازار را کاهش دهد به همین جهت در لرستان نیز 2 حوزه بازرسی و بازرگانی سازمان صمت به صورت شبانه روزی در حال فعالیت‌ هستند.

صفی خانی به فعالیت چندین هزار واحد صنفی در سطح استان اشاره کرد ویادآورشد: تنها در شهرستان خرم‌آباد 18 هزار واحد صنفی فعالیت دارند بنابراین نمی توان انتظار داشت که به ازای هر واحد صنفی یک بازرس داشته باشیم.

به گفته او با توجه به اینکه در تمام کشور با افزایش قیمت‌ها روبرو هستیم نباید این موضوع را تنها به لرستان تعمیم داد و باید گفت بخش عمده‌ای از مشکلات موجود در بازار کشور به دلیل جو روانی است.

اوبا تاکید بر اینکه زنجیره تامین در کشور باید ساماندهی شود،  خاطر نشان  کرد: در این رابطه تنها وزارت صمت متولی نیست چرا که بخشی از کالاها توسط سایر وزارت خانه‌ها تامین و توزیع می شود از این رو باید با همکاری به دنبال کاهش تنش های موجود و کنترل بازار بود.

صفی خانی افزایش شدید تقاضای خرید مردم را یکی از مشکلات بازاربرشمرد  و گفت: متاسفانه در شرایط کنونی شاهد خود احتکاری هستیم و افراد بیش از نیاز خود کالا خریداری می‌کنند و موجب نوسان قیمت می شوند که با توجه به این وضعیت انتظار می‌رود اقشار تاثیرگذار جامعه فضا را آرام کنند تا شاهد کاهش خود احتکاری و یا ذخیره نامتعارف کالا توسط افراد سودجو باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز