آمادگی دفتر کنسولگری عراق در ایلام برای صدور ویزای زائران

۱۳۹۷/۰۷/۱۰ - ۰۹:۰۶:۳۸
کد خبر: ۷۵۹۴۸۸
آمادگی دفتر کنسولگری عراق در ایلام برای صدور ویزای زائران
مدیر حج و زیارت ایلام از راه اندازی دفتر موقت کنسولگری عراق در ایلام خبر داد و گفت: این دفتر آماده صدور روادید برای زائران عتبات عالیات در ایام اربعین است.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ سید حمید مصطفایی گفت : زائرانی که قصد سفر به عراق برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین را دارند از امروز می توانند به دفاتر خدمات زیارتی مورد تایید سازمان حج و زیارت مراجعه کنند.

وی افزود: این افراد با ثبت نام در سامانه سماح اقدامات ابتدایی برای خروج از کشور را از طریق دفاتر خدمات زیارتی انجام می دهند و روادید آماده شده خود را نیز از همین دفاتر زیارتی تحویل می گیرند.

مصطفایی با بیان اینکه مراجعه عموم به دفتر کنسولگری موقت دایر شده در شهر ایلام به لحاظ امنیتی ممنوع است، یادآور شد: زائران باید از طریق دفاتر خدمات زیارتی مستقر در سطح شهرستان های استان برای دریافت ویزا اقدام کنند.

وی در مورد هزینه ویزای زائران نیز گفت: با توجه به اینکه دلار در بازار آزاد از نرخ بالایی برخودار است به همین منظور دولت با همکاری بانک ملی برای کسانی که قصد سفر به عتبات عالیات را دارند دلار در بازار ثانویه را جایگزین کرده است.

وی در این خصوص توضیح داد: نرخ دلار در بازار ثانویه بین 75 هزار ریال تا 80 هزار ریال است که با این قیمت هزینه صدور ویزا برای هر متقاضی سفر به عراق 41 دلار است که البته به این رقم هزینه های جاری چون بیمه زائر و خدمات دفاتر زیارتی اضافه می شود.

مدیر حج و زیارت ایلام اضافه کرد: زائران باید هزینه درخواست شده در سامانه سماح را به صورت ریالی واریز کنند و مجموع مبلغ پرداخت شده از سوی زائران سه میلیون و 850 هزار ریال است.

وی تاکید کرد: دریافت هر گونه وجه نقد از متقاضیان توسط دفاتر خدمات زیارتی ممنوع است و هزینه صدور ویزا به صورت نرخ ثابت کشوری و از طریق درگاه سامانه سماح پرداخت می شود.

وی گفت: متقاضیان دریافت ویزا در صورت مشاهده هرگونه دریافت پول نقد از دفاتر خدمات زیارتی موضوع را برای پیگیری تخلف به سازمان حج و زیارت اطلاع دهند.

مرز بین المللی مهران در 85 کیلومتری جنوب ایلام مهم ترین کانون تردد زائران عتبات عالیات به کشور عراق است به طوری که سال گذشته تنها در ایام اربعین حسینی بیش از دو میلیون نفر از این نقطه مرزی به شهرهای مذهبی عراق تردد کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز