استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

چرا فروشگاه‌های زنجیره‌ای به استان مالیات نمی‌دهند ؟

۱۳۹۷/۰۷/۱۰ - ۰۹:۴۰:۴۷
کد خبر: ۷۵۹۵۲۱
چرا فروشگاه‌های زنجیره‌ای به استان مالیات نمی‌دهند ؟
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: فروشگاه زنجیره‌ای میلیاردی سود می‌کند و ارزش افزوده و مالیاتش را در استان پرداخت نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ "علی محمد احمدی" عصر روز دوشنبه، نهم مهر ماه 97 در نشست ستاد تنظیم بازار استان  گفت : دستگاه‌های متولی کالاها و اقلام اساسی مورد نیاز بازار استان را تهیه و تامین کنند.

وی اظهارکرد: مدیران نباید در این شرایط منفعل عمل کنند بلکه باید فعال باشند و کوتاهی نکنند. در صورت نیاز کالا از جمله برنج، روغن و شکر در بازار استان باید برای تهیه و تامین، پیگیر باشند و درخواست برای تامین کالاهای مورد نیاز داده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از طرق مختلف از جمله گزارشات مردمی و بازرسان نامحسوس در جریان وضعیت بازار استان قرار می‌گیرم و از کمبودها و گرانی اطلاع پیدا می‌کنم.

احمدی تصریح کرد: مسئولان و متولیان امر موظفند تنظیم بازار انجام دهند بطوریکه مردم به راحتی به اقلام مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند، وقتی مردم به کالاهای مورد نیاز خود دسترسی ندارند یعنی در نظارت و تنظیم بازار مشکل وجود دارد. این مسئله دو حالت دارد یا سهم استان از کالاهای اساسی در نظر گرفته شده از سوی دولت آمده و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ضعیف بوده است و یا این سهمیه نیامده که آمارهایی ارائه شده اشتباه است.

وی ادامه داد: آنچه برای ما اهمیت دارد ذخیره کالای موجود در استان است و اینکه اعلام شود کالا خریداری شده و در راه، بندر و سایر استان‌هاست، قابل قبول نیست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد دستور داد در اسرع وقت طی نشستی قیمت گوشت قرمز و مرغ کشتار روز استان مشخص و تصمیم‌گیری شود تا به اطلاع عموم برسد و در صورت تخلف واحدهای عرضه گوشت و مرغ سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی استان طبق قانون با متخلفان در این زمینه برخورد کنند.

احمدی بیان کرد: مردم بیشتر از چند نرخی بودن قیمت کالاها و اقلام در بازار نگران هستند که باید مسئولان مربوطه برای اصلاح و رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تاکید کرد: درصورتی که مواردی در سطح بازار استان مشاهد شود که قیمت روی کالا از کارخانه درج نشده متولیان امر از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی به مرکز و سازمان حمایت از مصرف کنندگان گزارش دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: ماموریت سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی این است که چنین مواردی را پیگیری و بررسی کنند و نظارت قوی و مستمری بر بازار داشته باشند.

احمدی گفت: احساس می‌کنم در چرخه نظارت بر بازار استان جاهایی گیر افتاده که بخشی از آن به وابستگی های قومی استان مربوط می شود و دود این مسئله به چشم مردم می‌رود. در برخی از جاها معدود افرادی از بازرسان صنعت، معدن و تجارت بازار تطمیع می‌شوند که باید بصورت جدی‌تر بر بازار نظارت شود. یا موضوع را جدی نگرفته‌اند و یا هم جدی گرفته‌اند اما در برخی موارد کوتاهی می‌کنند که در قسمت دوم قابل بخشش نیست.

وی با بیان اینکه مسئولان و متولیان بازار با کسی تعارف نداشته باشند چراکه معیشت مردم در میان است، ادامه داد: بزرگ‌ترین خیانت به مردم این است که بازرسان و ناظران بازار تطمیع شوند و کالاهایی که با دلار دولتی وارد بازار شود اما همین کمبود یا نبود این کالاها به‌علت نبود نظارت بیشتر و بهتر مردم را آزار دهد. نباید وضعیت بازار طوری باشد که موجب نگرانی مردم شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نباید فروشگاه و واحدهای عرضه گوشت قرمز و مرغ، روغن، شکر و برنج خالی شوند بلکه باید سازمان صنعت، معدن و تجارت روزانه کلیه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم رصد و با تدابیر اندیشیده شده، سازکار تقویت موجود بودن این کالاها را فراهم کند.

احمدی خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت در رابطه با هر کالایی که در سطح بازار استان کمبود داریم با هماهنگی استانداری اقدام به تهیه و تامین کالاهای مورد نیاز کند. مسئولان مشکل مردم را حل کنند و مردم را دچار بروکراسی اداری و سلسله مراتب نکنند، اینکه خود تحریمی کنیم درست نیست.

وی تاکید کرد: مردم زیر فشار قرار دارند بعد ما متولیان و مسئولان دنبال این هستیم که کالایی را بهانه احتمال کاهش قیمت به بازار عرضه نکنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای به‌ویژه رفاه، افق کورش و خانه کاشانه از زمان تاسیس و راه‌اندازی در استان تاکنون حتی یک ریال مالیات به استان پرداخت نمی‌کنند و مالیات خود را به تهران می‌پردازند، به نظر می‌رسد باید اداره امور مالیاتی استان به این مسئله ورود کند تا مالیاتشان در استان پرداخت شود.

احمدی بیان کرد: فروشگاه رفاه زمین استانداری را در بهترین نقطه شهر با رانت گرفته، دو ریال هم به مردم استان کمک نمی‌کند(مالیاتش را در استان پرداخت نمیکند) و میلیاردی سود می‌کند، بنابراین باید اگر ارزش افزوده و مالیاتی پرداخت می‌کند در استان پرداخت شود.

وی تاکید کرد: بخشی از مشکلات و نقایص بازار استان به اهتمامی که در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان وجود ندارد، برمی‌گردد که کوتاهی می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به سازمان صنعت، معدن وتجارت و تعزیرات حکومتی گفت: مردم دنبال این هستند که با متخلفان و سوءاستفاده‌کنندگان بازار استان در کمترین زمان برخورد قاطع و قانونی شود تا آرامش به بازار برگردد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز