با حضور معاون اول رئیس جمهوری انجام شد؛

افتتاح همزمان ۱۷۰۰ پروژه آموزشی، ورزشی و پرورشی در کشور

۱۳۹۷/۰۷/۱۰ - ۱۱:۱۴:۵۹
کد خبر: ۷۵۹۵۹۸
افتتاح همزمان ۱۷۰۰ پروژه آموزشی، ورزشی و پرورشی در کشور
هزار و ۷۰۰ پروژه آموزشی، ورزشی و پرورشی در کشور همزمان با آغاز سال تحصیلی با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر آموزش و پرورش و برخی مسئولان کشوری به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر اسحاق جهانگیری در این مراسم که از ارتباط با مشهد مقدس آغاز شد؛ ضمن عرض ارادت به ساحت قدسی امام رضا (ع) و ابلاغ سلام به مردم استان، از اقدام شایسته خیران این خطه در مشارکت در ساخت مراکز آموزشی قدردانی کرد.

وی به فرزندان و دانش آموزان کشور توصیه کرد: تا از فرصت پیش آمده در راستای تلاش بیشتر برای تعلیم و تعلم و بهره گیری از خلاقیت ها، استفاده کنند.

یک هزار و 509 مورد از این پروژه‌ها، فضای آموزشی شامل 7 هزار و 945 کلاس درس با یک میلیون متر مربع زیر بنا می باشد که با صرف اعتباری حدود یک هزار و 252 میلیارد تومان احداث شده است.

علاوه بر فضای آموزشی، 67 سالن ورزشی، 16 استخر و 108 فضای پرورشی افتتاح شد که در مجموع برای احداث این پروژه ها 198 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

نقش خیران مدرسه‌ساز در توسعه فضاهای آموزشی کشور با اهمیت است و امسال حدود 50 درصد کلاس‌های درس، توسط خیران نیکوکار و فرهنگ دوست احداث شده است.

تعداد کلاس‌های درس تحویلی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 53 درصد افزایش داشته است و هم اکنون میانگین فضاهای آموزشی کشور 5.2مترمربع است که تلاش می شود بر اساس اسناد بالادستی و زیر نظام فضا و تجهیزات، سرانه فضای آموزشی کشور به سطح استاندارد، یعنی 8.4 مترمربع به ازای هر دانش‌آموز برسد.

سهم خراسان رضوی از این پروژه ها، 169 مدرسه با 843 کلاس درس در 94 هزار متر مربع زیر بنا می باشد.

 

 

 

نظر شما