وزیر صنعت، معدن و تجارت:

دولت در گرفتن مطالبات بسیار دقیق است

۱۳۹۷/۰۷/۱۳ - ۰۹:۵۰:۲۹
کد خبر: ۷۶۰۶۴۶
دولت در گرفتن مطالبات بسیار دقیق است
مدیران بخش خصوصی سرداران بی‌بدیل بخش اقتصادی در شرایط کنونی هستند و کالاها باید با قیمت واقعی عرضه شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور  محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان مردم استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه و معاونینش و صنعتکاران و تولیدکنندگان در استانداری کرمانشاه تشکیل  شد.

محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست گفت: معتقد به ایجاد سقف قیمت برای کالاها نیستیم، و کالاها باید با قیمت واقعی خود عرضه شوند.

او افزود: مدیران بخش خصوصی سرداران بی‌بدیل بخش اقتصادی در شرایط کنونی هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مشکلات واحدهای تولیدی، فن‌آوری، نصب ماشین‌آلات و مهارت‌های فنی نیست، ولی عوامل برون‌زا با توجه به شرایط بد ارزی، تجارت و واحدهای تولیدی را متاثر کرده است.

شریعتمداری ادمه داد: به منظور برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی، ستادی به عنوان ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ایجاد شده که این ستاد در سطح استان‌ها نیز شروع به کار کرده است.

او افزود: تصمیمات این ستاد برای سیستم ‌بانکی لازم‌الاجرا نیست و شرایط بحرانی واحدها در ستاد تسهیل مطرح می‌شود و اگر به آن‌ها کمک‌ نکنیم بحرانی اجتماعی و امنیتی ایجاد خواهد شد.

شریعتمداری ادامه داد: اختیار تصمیم‌گیری در ستاد تسهیل استانی برعهده استاندار و در ستاد ملی بر‌عهده چند وزیر است و امیدوارم موضوع بانک‌ها در شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه مطرح و مشکل واحدها برطرف شود.

او بر تسریع در پرداخت بدهی‌های دولت به واحدهای تولیدی تاکید کرد و افزود: دولت در گرفتن مطالبات بسیار دقیق است اما در پرداخت بسیار سخت عمل می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایجاد سامانه شفافیت مالی می‌تواند اقدام‌ خوبی برای پرداخت بدهی‌های دولت باشد.

شریعتمداری ادامه داد: تفاوت قیمت ارز شرایط را برای رانت در بورس ایجاد کرده بود؛ مدت‌ها رسیدگی کردیم تا سقف در بورس برداشته شود به همین دلیل تقاضا در بورس کاهش پیدا کرد.

او افزود: واحدهای تولیدی کمتر به هم رحم می‌کنند و ما نیز نمی‌توانیم بخشی را برای بهبود روابط واحدهای تولیدی با هم ایجاد کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با صادرات کالا به عراق گفت: صادرکننده‌ها به اندازه همان میزان ارز می‌توانند کالا وارد کشور کنند و گواهی صادراتی خود را به صادر کننده دیگری بفروشند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز