استاندار کرمانشاه:

یکی از مشکلات سر راه زلزله‌زدگان ضمانت بانکی است

۱۳۹۷/۰۷/۱۳ - ۱۴:۵۳:۲۲
کد خبر: ۷۶۰۷۸۰
یکی از مشکلات سر راه زلزله‌زدگان ضمانت بانکی  است
6 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای مناطق زلزله‌زده تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در نشست کارگروه اشتغال استان کرمانشاه که با حضور محسنی بندپی سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تشکیل شد، گفت: شش هزار میلیارد ریال تسهیلات ویژه اشتغالزایی برای مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه تصویب شده است که همه مدیران باید کمک کنند این مبلغ به دست زلزله‌زدگان برسد.

او افزود: یکی از مشکلاتی که سر راه زلزله‌زدگان برای دریافت تسهیلات مصوب شده قرار دارد بحث ضمانت بانکی است.

استاندار کرمانشاه گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات انتظار دارند ضمانت مربوط به این تسهیلات همانند ضمانتنامه مربوط به تسهیلات مسکن باشد که به راحتی بتوانند آن را دریافت کنند.

بازوند ادامه داد: از سوی دیگر بانک‌ها طبق ضوابط و شرایط خود در بحث ضمانت برخورد می‌کنند که این باعث شده تا فعلا افراد کمی بتوانند از تسهیلات مصوب برخوردار شوند که انتظار می‌رود شرایط آسان‌تری برای متقاضیان دریافت تسهیلات فراهم شود.

او به وضعیت نامناسب کرمانشاه در خصوص وضعیت اشتغال اشاره کرد و افزود: پارسال رتبه اول بیکاری را به خود اختصاص دادیم اما طی سه ماه ابتدایی سال‌جاری این روند مقداری بهبود پیدا کرد و از رتبه اول بیکاری جدا شدیم.

استاندار کرمانشاه با ابراز امیدواری نسبت به این که روند کاهش نرخ بیکاری استان در نیمه دوم سال نیز همچنان ادامه یابد، گفت: توجه ویژه‌‌ای به کرمانشاه می‌تواند کمک بزرگی برای تحقق این مهم باشد.

بازوند همچنین خواستار نقش آفرینی شستا در استان و سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف شد و گفت: متاسفانه شرکت‌های زیرمجموعه آن نیز فعالیت خود را مدتی است در کرمانشاه تعطیل کرده‌اند.

او تاسیس شعب بانکی در شهرستان‌های کرمانشاه که عاملیت پرداخت تسهیلات روستایی را برعهده دارند، خواستار شد و افزود: هم اکنون بسیاری از افراد روستایی و عشایری برای دریافت تسهیلات مجبور هستند به مرکز استان و یا شهرهای مجاور مراجعه کنند که مشکلاتی را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

استاندار کرمانشاه با قدردانی از تلاش‌های محسنی‌بندپی سرپرست وزارت کار و توجه ویژه‌ای که به کرمانشاه دارد، گفت: ایشان به طور میانگین هر 2 ماه یک بار در استان و مناطق زلزله‌زده حاضر شده و به مشکلات مربوطه رسیدگی می‌کند که جای قدردانی دارد.

بازوند ادامه داد: در استان کرمانشاه تاکنون یک‌هزار و 490 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزای روستایی پرداخت شده و دو هزار و 935 فرصت شغلی ایجاد شده است.

 

نظر شما