معاون استاندار خراسان رضوی :

رشد ۳۸ درصدی کشفیات کالاهای قاچاق طی امسال

۱۳۹۷/۰۷/۱۴ - ۰۸:۱۴:۴۱
کد خبر: ۷۶۰۹۴۷
رشد ۳۸ درصدی کشفیات کالاهای قاچاق طی امسال
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی از رشد ۳۸ درصدی کشفیفات کالاهای قاچاق توسط دستگاه های مربوطه طی ۵ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد؛ محمد رحیم نوروزیان در جلسه کمیسیون هماهنگی ، بازرسی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان افزود : مجموع کشفیات مظنون به قاچاق توسط دستگاه های کاشف استان در این مدت یک هزار و 269 میلیارد ریال بود که از این میزان 83.2 درصد آن توسط نیروی انتظامی ، هشت درصد مرزبانی ،5.1 درصد گمرکات و 3.7 درصد سازمان صنعت ، معدن و تجارت کشف شده است.

 وی عنوان کرد : از این میان تعداد کل پرونده ها در سازمان تعزیرات حکومتی شامل یک هزار و 277 پرونده به ارزش ریالی 128 میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال 96 31 درصد و از نظر ارزشی 35 درصد رشد دارد.

به گفته وی ، تعداد پرونده های محکومیت یافته هم در این مدت شامل یک هزار و 185 مورد به ارزش 75 میلیارد ریال بوده که که از نظر تعدا 35 درصد افزایش و از نظر ریالی 79 درصد کاهش نشان می دهد.

 وی افزود : مبلغ وصولی از کل جریمه تعیین شده هم طی امسال برابر با 57 میلیارد ریال بوده که نسبت به همین زمان در سال قبل 362 درصد افزایش دارد و در واقع طی این مدت 52 درصد از کل جرایم تعیین شده وصول گردیده است.

وی تعداد پرونده های قاچاق کالا و ارز تشکیل شده توسط گمرکات استان طی امسال را 246 مورد به ارزش 48 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت : تعداد بازرسی های انجام شده توسط سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان هم در این مدت 16 هزار و 401 بازرسی بوده که نسبت به همین زمان در سال قبل 50 درصد افزایش یافته است.

نوروزیان ادامه داد : تعداد کل پرونده های قاچاق کالا وارز تشکیل شده توسط این سازمان هم 198 مورد بوده که از نظر تعداد 24 درصد کاهش اما از نظر ارزش ریالی 116 درصد رشد دارد.

 به گفته وی ، تعداد پرونده های متشکله قاچاق در فرماندهی مرزبانی هم یک هزار و 481 مرد به ارزش 73 میلیارد ریال بوده است که از نظر تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل 144 درصد و از نظر ریالی 169 درصد کشفیات رشد داشته است.

وی عنوان کرد : طی امسال هم 981 پرونده شامل هفت مورد ترانزیتی ، 87 پرونده خروجی و 894 پرونده ورودی به ارزش یک هزار و 56 میلیارد ریال تشکیل شده شده که از نظر تعداد پرونده 12 درصد و از نظر ارزشی 13 درصد افزایش نشان می دهد.

 وی کل کالاهای منهدم شده در 5 ماهه امسال را نیز 15 تن و 870 کیلوگرم به ارزش 4 میلیارد و 731 میلیون ریال عنوان و ذکر کرد : این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبلاز نظر وزنی 46 درصد و از نظر ارزشی 23 درصد کاهش دارد.

وی تصریح کرد : تعداد متهمانی که در این رابطه طی این مدت دستگیر شده اند سه هزار و 696 نفر می باشد که نسبت به همین زمان در سال قبل 83 درصد رشد دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز