استاندار لرستان:

ایران در مذاکرات برجام نشان داد که کشور بر حق و اهل گفتگو است

۱۳۹۷/۰۷/۱۴ - ۱۲:۵۵:۴۱
کد خبر: ۷۶۱۰۱۹
ایران در مذاکرات برجام نشان داد که کشور بر حق و اهل گفتگو است
سید موسی خادمی گفت:امسال هفته نیروی انتظامی در شرایط و مقطعی برگزار می شود که کشور در موقعیت خاص و ویژه ای قرار دارد.

 به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ صبح روز شنبه در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در لرستان که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شده بودبا بیان این مطلب ،اظهارکرد:  ایران به عنوان یک کشور مقتدر در منطقه از تمامی مولفه‌های سازنده قدرت ملی در سطح عالی برخوردار است.

او با بیان اینکه امروز شاهد دو تصویر متفاوت از کشور هستیم، افزود: تصویر اول دشمنان کشور به ویژه دشمن اصلی انقلاب اسلامی برای خود درنظر گرفته  که تصویری غلط است، بر این مبنا که به لحاظ مشکلات اقتصادی، نارضایتی‌هایی در ایران وجود دارد به سطح بالایی رسیده و آن را به عنوان یک ضعت در سیستم داخلی محسوب می‌کنند.

 خادمی تصریح کرد: امریکا با تهدیدی قدیمی و از کار افتاده به نام تحریم سعی دارد بر این نقطه ضعف سوار شود، آن را تبدیل به آسیب‌پذیری کرده و بین مردم و نظام تفرقه ایجاد کند و با افزایش آن مردم و نظام را در مقابل یکدیگر قرار دهد و این تصویری است که برای خود ایجاد کرده‌اند.

او تصریح کرد: این اشتباهی است که آنها مرتکب شده‌اند، مشکلات اقتصادی وجود دارد و همچنین آثار تهدید را نمی‌توان بر مزیت اقتصادی کشور نادیده گرفت چراکه اقتصادی به هم وابسته و روابط متقابل وجود دارد.

خادمی بیان کرد:  اما تاثیر تحریم‌ها آنچنان نخواهد بود که باعث شود دچار مشکل شویم چراکه در ایران مردم و دولت از یکدیگر جدا نیستند.

اوگفت: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر اصل دین و مردم‌سالاری است، بنابراین نمی‌توان دین را از مردم گرفت، حاکمیت و جمهوریت را نیز نمی توان از مردم جدا کرد.

خادمی  با اشاره به تصویر واقعی جمهوری اسلامی ایران ،خاطر نشان کرد: ایران به عنوان یک کشور مقتدر در منطقه از تمامی مولفه‌های سازنده قدرت ملی در سطح عالی برخوردار است و به لحاظ مولفه‌های سخت قدرت ملی، ژئوپولتیک و جغرافیایی و از حیث دارا بودن منابع انرژی به عنوان موقعیت استراتژیک در جهان موثرترین و کشور اول است.

او ادامه داد:  از جنبه نیروی انسانی توسعه یافته در رده بهترین کشورهای جهان است و در حوزه زیر ساخت ها پس از انقلاب اسلامی در حوزه بنادر، راه‌ها، تامین نیازهای اساسی برای توسعه در جایگاه مناسب و خوبی قرار دارد.

خادمی  با بیان اینکه ایران به لحاظ شاخص سخت قدرت دفاعی و بازدارندگی در بهترین شرایط در طول تاریخ خود قرار دارد، تصریح کرد: هیچ کشوری امروز طمع حمله نظامی به ایران را ندارد و با این توان بازدارندگی و قدرت پاسخ‌دهی بالا حرکت‌های کوچک دشمنان را با پاسخی بزرگ‌تر جواب می‌دهد.

او با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در عرصه گفتمان،تاکید کرد: قدرت برتر ایران در عرصه نرم، تولید گفتمان و الهام بخشی به جهان است.

خادمی با بیان اینکه الگوی بسیجی ایران در خیلی از کشورها اجرا می‌شود چراکه ایران قدرت تولید الگو در جهان را دارد،گفت: به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری بن بست وجود ندارد چراکه قدرت تولید اندیشه، نظریه و گفتمان داریم.

او با بیان اینکه اتفاقاتی که طی چند سال اخیر در ایران رخ داده قدرت نرم ایران را ثابت کرده است، عنوان کرد: ایران در مذاکرات برجام نشان داد که کشور بر حق و اهل گفتگو است، وفادار ماند و آن را اجرا کرد اما کشوری که خود از بنیان‌گذاران اولیه نهادهای بزرگ بین‌المللی پس از جنگ جهانی چون سازمان ملل و دادگاه لاهه بود و ایران را به کشوری هنجارشکن متهم می‌کرد، قدرت نرم ایران باعث شد که خود بزرگترین هنجارشکن و بی‌اعتنا به نهادها و سازمان‌های بین المللی تبدیل شود.

به گفته خادمی  اروپائیان که همیشه متحد امریکا بودند امروز مقابل آن ایستاده‌اند و این قدرت نرم ایران را نشان می‌دهد.

او  با اشاره به سخنرانی رئیس‌جمهور امریکا در سازمان ملل ،افزود: سخنرانی وی به گونه‌ای بود که مورد تمسخر سران قرار می‌گیرد درحالی‌که رئیس‌جمهور ایران در بهترین موقعیت در حوزه سیاست و منافع ملی بهترین سخنان را ایراد می‌کند و مورد تحسین همگی قرار می‌گیرد.

خادمی ادامه داد: این دستاورد بزرگ حقوقی و سیاسی برای ایران است که در شورای امنیت با امریکا که رئیس آن است مخالفت می‌کنند و از طرف دیگر ننگین بودن رفتار آنها در دادگاه لاهه که مورد تایید همه کشورهاست و رای به نفع ایران می‌دهد به جای پاسخ منطقی آنجا را ترک می‌کند که این بیانگر قدرت نرم ایران بوده که رو به افزایش است.

او خاطر نشان کرد: کشوری که می‌پذیرد مشکلات اقتصادی وجود دارد و وظیفه خود می‌داند که باید آن را با کمک مردم حل کند در مقابل هم نخواهند ایستاد.

خادمی یادآورشد: لرستان به عنوان پازلی از ایران زیبا نیز چنین شرایطی را دارد و مردم مشکلاتی دارند.

او اضافه کرد:  مردم این استان ولایی بوده و به نظام جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند بوده و هستند و در ایجاد این علاقه و همبستگی نیروی انتظامی یکی از عوامل مهم و موثر بوده است.

به گفته خادمی امنیتی که نیروی انتظامی ایجاد می‌کند جای تقدیر دارد و در برخی از نظرسنجی‌ها که صورت گرفته در بین دستگاه‌ها از آن بیشترین رضایت وجود دارد و این افتخار بزرگی برای این مجموعه است.

 

 

نظر شما