مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز:

لیگ روستایی گامی بزرگ در جهت توجه به ورزش روستایی و کشف استعدادهای این مناطق است / رقابت ۵۱۰۰ ورزشکار طی ۵ ماه در لیگ روستایی البرز

۱۳۹۷/۰۷/۱۵ - ۰۸:۲۱:۴۳
کد خبر: ۷۶۱۲۵۸
لیگ روستایی گامی بزرگ در جهت توجه به ورزش روستایی و کشف استعدادهای این مناطق است / رقابت ۵۱۰۰ ورزشکار طی ۵ ماه در لیگ روستایی البرز
مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز لیگ روستایی را گامی بزرگ در جهت توجه به ورزش روستایی و کشف استعدادهای این مناطق دانست و از رقابت بیش از 5100 ورزشکار طی 5 ماه در این لیگ خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا؛ امیر غفرانی مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز در گفتگو با پایگاه خبری اداره کل با اشاره به اهمیت این رویداد اظهار کرد: یکی از اصلی ترین سیاست های وزارت ورزش و جوانان و به تبع آن اداره کل ورزش و جوانان البرز توسعه و گسترش ورزش همگانی است که ورزش در روستاها می تواند به عنوان یکی از شاخص ترین عناصر این مهم باشد.
وی استعداد ورزشی در روستاها را بالا ارزیابی کرد و افزود: می توان از درون این گونه رویدادها قهرمانانی را کشف، شناسایی و پرورش داد که در آینده بر قله های قهرمانی کشور، آسیا و حتی جهان و المپیک بایستند.
غفرانی تاکید کرد: لیگ روستایی اقدام و گامی بزرگ در جهت توجه به ورزش روستایی و کشف استعدادهای این مناطق است.
وی از رقابت بین 5100 ورزشکار طی 5 ماه در این لیگ خبر داد و عنوان کرد: ابتدا این مسابقات طی روزهای آتی در سطح شهرستانی آغاز می شود که 2 ماه به طول خواهد انجامید و پس از رقابتهای شهرستانی و مشخص شدن تیم های برتر این مرحله، لیگ روستایی استان آغاز می شود و تا پایان سال ادامه خواهد یافت.
مدیرکل ورزش و جوانان البرز ادامه داد: لیگ روستایی استان البرز به مناسبت چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی (دهه مبارک فجر) و تحت عنوان گرامیداشت " شهدای ورزشکار " استان البرز برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: این رقابتها علاوه بر این که موجب ایجاد شور و نشاط ورزشی در بین ورزشکاران روستایی می شود، مسائلی همچون سلامت اجتماعی، روحیه وحدت و همدلی و ... را نیز تقویت خواهد کرد.
غفرانی با بیان این که "لیگ روستایی در هر دوبخش آقایان و بانوان انجام می گیرد" گفت: حدود 75 دهیاری از سراسر شهرستانهای استان البرز در این لیگ سهیم بوده و شرکت فعالانه خواهند داشت.
وی با اشاره به برگزاری این رقابتها در 10 رشته ورزشی عنوان کرد: دهیاری ها می نوانند در هر 10 رشته این رقابتها شرکت داشته باشند که مجموعا پیش بینی می شود بالغ بر 400 تیم در لیگ روستایی حضور یابند.
مدیرکل ورزش و جوانان البرز اضافه کرد: ورزشکاران شرکت کننده در لیگ روستایی سال 97 استان البرز، در رشته های فوتسال، شطرنج، دو ومیدانی، والیبال، طناب کشی، دارت، فوتبال دستی، هفت سنگ، چوب کشی و طناب زنی به رقابت با یکدیگر می پردازند.
وی عنوان کرد: برگزاری این المپیاد نشانگر این نکته ی مهم است که نگاه دولت و وزارت ورزش و جوانان تنها به مناطق شهرنشین و دارای امکانات نیست، بلکه روستاها و مناطق کمتر برخوردار نیز همانند تمامی بخش ها مورد توجه هستند.
غفرانی در پایان تصریح کرد: امیدواریم این لیگ اثرات پر خیر و برکتی هم برای روستاها و هم برای مجموعه ی ورزش و جوانان استان البرز به همراه داشته باشد.

 

 
 

 

نظر شما