مجوز مرز هوایی فرودگاه منطقه آزاد ماکو صادر شد

۱۳۹۷/۰۷/۱۵ - ۱۰:۵۲:۲۳
کد خبر: ۷۶۱۴۴۴
مجوز مرز هوایی فرودگاه منطقه آزاد ماکو صادر شد
استاندار آذربایجان غربی گفت: مجوز مرز هوایی فرودگاه منطقه آزاد ماکو صادر شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، محمد مهدی شهریاری در دیدار با فعالین اقتصادی منطقه آزاد ماکو که عصر روز گذشته (شنبه) برگزار شد، افزود: همکاری بسیار خوبی بین استانداری و منطقه آزاد ماکو وجود دارد و این امر در نوع خود در کشور کم نظیر است.

به گفته وی، باید از ثروت های موجود در بخش صنعت، گردشگری و تجارت منطقه آزاد ماکو بهره برد.

استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: کشور در یک جنگ اقتصادی بزرگ قرار گرفته است و دشمن به دنبال آسیب رساندن به کشور است، حتی برخی همسایگانی که ما برای آنها هزینه های انسانی و مادی زیادی پرداخت کرده ایم در این تحریم ها به صورت کامل در کنار ما نیستند.

شهریاری با خطاب قرار دادن فعالین اقتصادی ماکو، بیان کرد: در این شرایط، وجود مشکلات طبیعی است اما ما هم وظایفی داریم، متاسفانه ایراداتی هم متوجه دولت و هم مردم است که باید با تلاش و برنامه ریزی جبران شود.

وی ادامه داد: آلمان، کره و ژاپن بعد از جنگ جهانی با خاک یکسان شده بودند اما همت و تلاش مردم آن کشورها باعث شد در اندک زمانی به قدرت های اقتصادی تبدیل شوند.

مقام عالی استان تصریح کرد: باید از فرصت تحریم ها استفاده کنیم، با همت و تلاش به سرعت به یک کشور پیشرفته تبدیل خواهیم شد، وظیفه ملی تک تک ماست که تا توان داریم برای اعتلای کشورمان کار کنیم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری جلسه رفع مشکلات حمل و نقل هوایی و زمینی استان در منطقه آزاد ماکو نیز گفت: مجوز مرز هوایی فرودگاه این منطقه صادر شد و تا یک ماه آینده پروازهای بین المللی آن برقرار می شود.

شهریاری با اشاره به فعالیت های در حال انجام در منطقه آزاد ماکو هم اظهار کرد: خوشبختانه مدیر عامل منطقه آزاد ماکو دارای تفکر توسعه ای و بنیادی است و امیدواریم این تفکر منجر شکوفایی اقتصادی، تجاری و گردشگری منطقه شود.

 

استاندار آذربایجان غربی افزود: برای توسعه این منطقه باید زیرساخت هایی چون فرودگاه، بزرگراه و خط آهن راه اندازی شود، کارهای خوبی هم در حال انجام است تا جذابیت ماکو برای سرمایه گذاران بین المللی افزایش یابد.

شهریاری گفت: آذربایجان غربی با توجه به پتانسیل های فراوانی که دارد می توانست سوئیس ایران باشد اما دعواهای بیهوده باعث شده است تا استان از چرخه توسعه عقب بماند.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: مدیریت قیمت ها و بازار به منظور ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای نهاده های دام و طیور در استان با جدیت دنبال می شود و منطقه آزاد ماکو با بسترسازی و ایجاد زیرساخت های مناسب می تواند به عنوان قطب تامین نهاده دامی در کشور مطرح شود.‌

رضا حسینی با تاکید بر اینکه واردات نهاده های دام و طیور نباید انحصاری باشد، اضافه کرد: تشکل های بخش کشاورزی و تولیدکنندگان و صاحبان زنجیره های دام و طیور استان نیز می توانند با رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه ای در این زمینه اقدام کنند. ‌

در این نشست تعدادی از فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع ماکو به بیان مشکلات خود در بخش های معدن، بازارچه های مرزی، سرمایه در گردش، گمرک، کمبود گاز در برخی صنایع و غیره پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز