مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر :

پرداخت ۸۸۰ میلیارد ریال اعتبار به روستاهای استان

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۱۱:۲۳:۵۷
کد خبر: ۷۶۱۸۹۶
پرداخت ۸۸۰ میلیارد ریال اعتبار به روستاهای استان
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر گفت: در پنج ماه گذشته 880 میلیارد ریال اعتبار ارزش افزوده و آلایندگی در بین روستاهای این استان توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ فاطمه دهقانی  گفت : تخصیص این میزان اعتبار درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته 2.4 برابر افزایش نشان می دهد.

وی اظهار داشت: سال گذشته یکهزار و 400 میلیارد ریال اعتبار ارزش افزوده و آلایندگی بین روستاهای استان بوشهر توزیع شده است.

دهقانی بیان کرد: از مهمترین برنامه های دولت تدبیر و امید توسعه، عمران و آبادانی روستاهاست که برنامه اشتغال پایدار روستایی و عشایری یکی از این برنامه هاست.

وی یادآور شد: سهم استان بوشهر از این موضوع 2هزار و 370میلیارد ریال است که در مرحله نخست 983 میلیارد ریال تخصیص و به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهرگفت: تاکنون 519 طرح به ارزش 985میلیارد ریال با تعهد ایجاد یکهزار و 368 شغل پرداخت شده است.

وی بیان کرد: از محل تفاهم نامه معاونت توسعه روستایی و بنیاد علوی سهم استان بوشهر 400 میلیارد ریال است که تاکنون 380 میلیارد ریال تسهیلات به 54 طرح با تعهد ایجاد اشتغال 620 نفر پرداخت شده است.

دهقانی اضافه کرد: همچنین از محل تفاهم نامه معاونت توسعه روستایی و بنیاد برکت سهم استان بوشهر 100 میلیارد ریال است که پنج میلیارد و 100 میلیون ریال تسهیلات به سه طرح باتعهد ایجاد اشتغال 10 نفر پرداخت شده است.

وی گفت: تهیه و تدوین سند جامع گردشگری روستایی از مهمترین برنامه های دفتر روستایی استانداری بوشهر است که در مراحل پایانی قرار دارد.

دهقانی اضافه کرد: دور سوم بازدیدهای استاندار بوشهر با محوریت روستاها انجام می شود که براساس برنامه ریزی ها همزمان با روز روستا و عشایر این بازدیدها کلید می خورد.

وی برپایی نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر نشست فرمانداران و بخشداران با دهیاران، شوراها، کارآفرینان و معتمدان روستایی، بازدید مدیران کل، واگذاری هشت خودرو حمل زباله و آتش نشانی، برگزاری 10 عنوان برنامه آموزشی برای ارتقای سطح دانش و آگاهی دهیاران و شوراها در مورد قوانین و مقرارات شوراها و دهیاری ها، گردشگری روستایی، حفاظت از میراث فرهنگی، نظارت بر ساخت وساز روستایی، طرح های عمرانی و حفظ کاربری اراضی روستایی از جمله این برنامه هاست.

 

نظر شما